جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29857
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: استاندار بوشهر گفت: پیگیری برای تشکیل مجمع خیران نخبه‌پرور در این استان به عنوان موضوعی اولویت‌دار باید مورد توجه قرار گیرد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 16 مهر 1399 - 11:06

ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین دوره جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم نخبگان در رشد و پیشرفت جامعه برلزوم حمایت از آنان تاکید کرد.

تشکیل مجمع خیران نخبه‌پرور استان بوشهر ضروری است

وی با تاکید بر نقش مهم نخبگان در پیشرفت و توسعه جوامع بیان کرد: سرمایه انسانی در همه جوامع مورد توجه ویژه قرار داشته و نخبگان در این حوزه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

گراوند ادامه داد: پیشرفت و رشد همه جوامع با توجه به سرمایه‌های انسانی است و نخبگان برای آینده جوامع از جایگاه مهمی برخوردار هستند.

وی گفت: در این زمینه نظام اداری باید در حل مشکلات و رفع موانع این سرمایه‌های مهم تلاش کند.

وی همچنین با اشاره به کمک سمن‌ها در تشکیل مجمع خیران نخبه‌پرور غیردولتی گفت: این مجمع که در راستای خدمت به جامعه برای رشد و پیشرفت فعالیت می‌کند باید از طریق ظرفیت‌های خیران و افراد متمکن حمایت شوند.

استاندار بوشهر مجمع خیران نخبه‌پرور غیردولتی را یک سرمایه مهم دانست و تصریح کرد: با شکل‌گیری این مجمع حتی بالاتر از پایتخت انرژی پارس جنوبی می‌تواند در توسعه و پیشرفت استان بوشهر اثرگذار باشد.

گراوند افزود: یکی از مشکلات نظام اداری این است که در برخی مواقع، ادارات استعدادهای برتر را سرکوب می‌کنند که باید از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف مورد نظر بهره جست.

وی همچنین با تاکید بر تدوین بخشنامه در بهره جستن از نیروهای انسانی نخبه اظهار کرد: باید اختیارات استانداران در استفاده از توان تخصصی و ظرفیت نخبگان افزایش یابد.

گراوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: در عرصه بیماری و شیوع کرونا باید همه در شکستن انتقال این ویروس کمک کنند تا نظام سلامت بتواند بیماری را مدیریت و کنترل کند.

سومین دوره جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر  با بررسی اقدامات و شرایط ۶۳ نخبه استان بوشهر در دو بخش جایزه دکتر حمیدی و جایزه پرفسور نبی پور برگزار و  ۱۵ برگزیده نهایی در بخش آموزشی، پژوهانه و دانشجویی معرفی و تجلیل شدند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا