پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29803
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : به مناسبت چهلمین سالروز دفاع مقدس، سایت جامع شهدای استان بوشهر با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس روز سه شنبه در آیینی در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام صادق (ع) این استان رونمایی شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 15 مهر 1399 - 18:15

ایرنا؛ فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این آیین گفت: پیشینه این استان، پیشینه‌ای حماسی و کارنامه‌ای درخشان در دفاع از دین، شرف و تمامیت ارضی جغرافیای جنوب کشور است.

سایت جامع شهدای استان بوشهر رونمایی شد

سردار علی رزمجو افزود: تلاش شده حماسه سازان جهاد و مقاومت در قالب کارها و تولیدات فرهنگی و هنری در شرایط کنونی با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه معرفی شوند.

وی بیان کرد: امروز صحبت از حماسه، رزم، نبرد و بیان ارزش‌های جهاد و پیکار در راه خدا و معرفی شهدای والامقامی است که در انجام وظایفی که خداوند برای هر بنده مشخص کرده جنگیدند، دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

رزمجو ادامه داد: اگر امروز اسلام در قالب جمهوری اسلامی تولدی دوباره و حیاتی جدید و انوار تابنده الهی جلوه‌های دیگری به خود گرفته و حکومت اسلامی در ایران مستقر شده‌است به طور قطع همه این ارزش‌ها را مدیون ایثار شهدایی هستیم که با جان و مال خویش دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: اهمیت و جایگاه ایثار و شهادت به گونه‌ای است که هر ملتی هویت و حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود را در پایبندی و احترام به شهدا  و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند.

رزمجو گفت: در شرایطی که انقلاب وارد دوره جدیدی از رشد و شکوفایی شده و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم لازم است اصول مهم و ارزش‌های اساسی که شهدای نبرد با استعمار و استکبار از کردستان تا خوزستان و تا ساحل خلیج فارس برای ما حماسه آفرینی کردند و ارزش آفریدند، یاد خاطرات آنها را در عرصه‌های مختلف زنده نگه داریم.

وی ارزش‌هایی که شهدا برای جامعه امروز به ارمغان آوردند را شامل توکل بر خدا، ایمان، اخلاص، نترسیدن و نهراسیدن، استقامت و پایداری و آماده نبرد با بزرگترین قدرت‌های عالم عنوان کرد.

رزمجو یادآور شد: برهمین اساس تبیین و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت از مکانیزم‌های دفاعی مکتب اسلام برای مسلح کردن قشرهای مردم در برابر هجوم دشمنان دین خداست و آنچه در این شرایط مهم است توجه به مجاهدت و انتقال فرهنگ شهید و شهادت است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه هنوز قدرت‌ها در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی می‌کنند، انقلاب اسلامی هنوز به ایستادگی و مجاهدت نیاز دارد و در این شرایط ترویج و تقوت فرهنگ ایثار و شهات به عنوان  مکانیزمی دفاعی ضروری است.

معاون فرهنگی و هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اینکه هر تمدنی اگر در قالب هنر بگنجد ماندگار می‌شود تلاش شده در قالب کارهای مختلف فرهنگی و هنری یاد و خاطره شهیدان این سرزمین همواره زنده بماند.

مهدی عالی زاده افزود: تلاش شده در قالب سایت جامع شهدای استان بوشهر ویژگی‌های ۲ هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر در این سایت طراحی شود.

وی رونمایی از کمیک استریپ سرداران شهیدان نادر مهدوی و سپهد قاسم سلیمانی برای به تصویر کشیدن شباهت‌های این دو شهید، پوستر مقاومت دریا و اقتدار ایران در خلیج فارس و عکسی فانتزی از شهید نادر مهدوی ویژه جوانان برای پروفایل و نماهنگ ساحل حماسه شهدای خلیج فارس و رئییسعلی دلواری را از جمله دیگر آثار و تولیدات هنری سپاه امام صادق (ع) عنوان کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا