پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29684
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : نماینده جنوب استان در مجلس گفت: به منظور تأمین نیرو‌های فنی موردنیاز، دپارتمان انرژی کشور با تلاش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 14 مهر 1399 - 08:30

باشگاه خبرنگاران / حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم جم، عسلویه، دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی وضعیت اشتغال و مهارت آموزی جوانان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر که با حضور رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در عسلویه برگزار شد، بیان کرد: به منظور تأمین نیرو‌های فنی موردنیاز، دپارتمان انرژی کشور با تلاش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر راه‌اندازی شده است که نقش مهمی در مهارت افزایی و اشتغال زایی جوانان مناطق مستقر در اطراف صنایع و مجتمع‌های صنعتی دارد.

 

او با تاکید بر نقش مهم منطقه پارس جنوبی در تولید، اقتصاد و اشتغال، افزود: توجه به مهارت آموزی جوانان مناطق و شهرستان‌های هم‌جوار پارس جنوبی امری مهم و ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهارت نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد، ادامه داد: یکی از اولویت‌ها توجه به اشتغال نیرو‌ها در صنایع پارس جنوبی و ارتقای توانمندی نیرو‌های شاغل در صنایع است.

 

احمدی، حرفه‌آموزی و مهارت آموزی را حلقه گمشده مراکز اموزش علمی در ایران دانست و تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها و مناطق، دپارتمان ملی مهارت اجرایی و راه‌اندازی کرده است.

او با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه تولید و اشتغال است، گفت: با تعامل بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌توان از این ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مناطق استفاده کنیم که در این زمینه هماهنگی بین وزارت نفت و نیرو در بهره‌برداری از ظرفیت خلیج فارس، نیروگاه‌های گازی، آب شیرین‌کن‌های مستقر در صنایع نفت ضروری است.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا