جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29622
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از مجموع ۴۷ هزار واحد صنفی فعال این استان تاکنون پنج هزار واحد موفق به گرفتن پروانه کسب نشده‌اند.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 13 مهر 1399 - 11:26

ابوالقاسم محمدزاده در گفت و گو با ایرنا افزود: داشتن پروانه کسب طبق قانون نظام صنفی الزامی است و چنانچه واحدها برای دریافت آن اقدام نکنند از طرف اتحادیه مربوطه اخطار گرفته و سپس اتاق اصناف آنها را پلمب می‎کند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در ارتباط با واحدهای پروانه کسب دار و فاقد پروانه قانون بالا دستی جامعی وجود دارد و قانون نظام صنفی که در سال‎های ۸۲ و ۹۲ در مجلس شورای اسلامی مورد اصلاح قرار گرفته کامل و مدون است.

محمدزاده اظهار کرد: کمیسیون‎های نظارت در هر ۱۰ شهرستان استان  بوشهرکه متشکل از ۱۳ دستگاه (هفت عضو بخش خصوصی و ۶ عضو بخش دولتی) است کار واحدهای صنفی را به صورت مستمر رصد می‌‏کنند.

وی یادآور شد: کمیسیون نظارت در مورد آئین نامه‌‏های اجرایی، برنامه ریزی برای اصناف، سیاست‌گذاری برای اختلافات صنفی اقدام می‌کند.

محمدزاده افزود: آخرین مورد کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در هفته گذشته تشکیل و بسته به موضوع‌های ارسالی موراد را مورد بررسی و کارشناسی قرار داد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا