پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29568
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح جست‌و‌جو، نجات و مقابله با آلودگی آب دریا در این استان هر چه زودتر مصوب و برای اجرا به ارگان‎‌های متولی ابلاغ شود.

تاریخ انتشار: شنبه ، 12 مهر 1399 - 10:58

سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر سیاوش ارجمندزاده بیان کرد: برای مدیریت و پاسخگویی مطلوب تر در زمینه آلودگی‌ها و اضطرار دریایی، تسریع در تصویب و اجرای طرح جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی دریا در این استان ضروری است.

او عنوان کرد:با هم‌افزایی و استفاده از امکانات و تجهیزات دستگاه‏‌های متولی امکان پاسخگویی مناسب‏‌تری برای مقابله با آلودگی و اضطرار‌های دریایی ایجاد می‏‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در سازمان جهانی دریانوردی ۲ کنواسیون در سال‌‏های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۶ مصوب شده‌است که یکی از آن‌ها کنواسیون جستجو و نجات دریایی و دیگری مقابله با آلودگی آب دریا است که ایران به عنوان کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی این کنوانسیون‏‌ها را پذیرفته است.

ارجمندزاده افزود: در مجلس شورای اسلامی نیز این موارد به عنوان قانون تصویب و برای اجرا به ارگان‎های ذیربط ارجاع شده‌است.

او بیان کرد: براساس این قانون طرح ملی جست وجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا تدوین که به استناد آن طرح‌‏هایی نیز در سطح استان‏‌های ساحلی تهیه شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از سال ۹۲ اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر چندین بار این طرح را ارائه کرد، ولی تاکنون موفق به دریافت مصوبه آن نشده‌است، این درحالی است که این استان بیشترین میزان آلودگی و اضطرار‌های دریایی را دارد.

ارجمندزاده افزود: از آنجایی که این طرح می‌‏تواند کمک زیادی برای مقابله با بحران‎های دریایی و پاسخگویی به اضطرار کشتی‌ها باشد، لازم است این طرح استانی مصوب و اجرایی شود.

او ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال ۷۵ مورد پاسخگویی به اضطرار دریایی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شده ‌است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: استان بوشهر بیشترین میدان‏‌های نفتی را در بین سواحل کشور دارا است و در شرایط طبیعی روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه تولید میدان‌‏های واقع در آب‏‌های این استان بوشهر و به طور متناوب نیز آلودگی‏‌هایی در محدوده دریایی این استان ایجاد می‏‌شود.

ارجمندزاده عنوان کرد: در این ارتباط طرح استانی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در زمینه جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی می‎تواند همکاری ارگان‌‏های ذیربط را در زمینه پیشگیری از آلودگی و کمک به اضطرار‌های دریایی ارتقا دهد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا