شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29530
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : امام جمعه بوشهر تاکید کرد: مسئولان با جدیت تمام به یاری خسارت دیدگان از حادثه آتش سوزی بازارچه دیلم که همگی از جوانان و اقشار کم درآمد هستند، بشتابند و همکاری کنند.

تاریخ انتشار: جمعه ، 11 مهر 1399 - 17:22

باشگاه خبرنگاران/  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود عنوان کرد: یکی از آموزه‌های مهم اسلامی احترام به دیگران و حفظ حرمت حریم مومنان است چنانکه در متون فاخر دینی چنین آمده است: «الْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَهً مِنَ الْکَعْبَهِ»، حفظ حرمت انسان با ایمان بالاتر از حفظ حرمت خانه خداست.

او تاکید کرد: سخن، رفتار و تعامل اجتماعی جامعه ایمانی و اسلامی باید سراسر احترام متقابل افراد جامعه به یکدیگر باشد و جامعه بدون حفظ حریم حرمت‌ها یک جامعه پرآشوب و نا امن خواهد بود.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: روز پنجشنبه (هفته آینده) اربعین حسینی است. این روز یادآور حماسه پیام آوران نهضت عاشورا و بیان عظمت حماسه حسینی است. امسال با توجه به شرایط پیش آمده ضمن توصیه به اینکه حرکت به سمت مرز‌ها برای پیاده روی اربعین صورت نگیرد مناسب است در فضا‌های مناسب زیارت اربعین قرائت شود و یاد و خاطره حماسه عاشورا گرامی داشته و برای برطرف شدن بیماری کرونا و برگزاری مجدد آن پیاده روی باشکوه دعا شود.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت یاد حماسه جاودانه مبارزه رزمندگان نیروی دریایی سپاه  با آمریکای جهان خوار در ۱۶ مهر ۶۶، بیان کرد: هیچگاه تاریخ ایران نبرد شجاعانه آن رزمندگان به ویژه شهیدان مهدوی، گرد، آبسالان، توسلی، مبارکی، شفیعی و محمدیا را فراموش نخواهد کرد. ایمان و مقاومت و شجاعت آنان برای همگان درسی آموزنده است.

او همچنین با اشاره به سیزدهم مهر روز نیروی انتظامی، یاد شهدای این نیرو را گرامی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به حادثه آتش سوزی در بازارچه دیلم که خسارات فراوانی به دنبال داشت، بیان کرد: مسئولان مربوط با همکاری صاحبان مراکز تجاری باید پیش بینی‌های لازم برای پیشگیری اندیشه کنند و آن را با دقت و قدرت به انجام رسانند.

صفایی بوشهری گفت: هم اینک که این حادثه رخ داده امید است که مسئولان عبرت بگیرند و پیشگیری‌های لازم در تمامی موارد مشابه در استان به عمل آورند و با جدیت تمام به یاری خسارت دیدگان که همگی از جوانان و اقشار کم درآمد هستند، بشتابند و همکاری کنند.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا