چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29408
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: هیات‌ها و مراکز و محافل مذهبی استان با مشارکت بیشتر در استفاده از فضای مجازی برای گسترش معارف اربعین حسینی، استفاده حداکثری کنند.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 10 مهر 1399 - 15:06

ایرنا// حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی بیان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا در استان استفاده حداکثری از فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ اربعین ضروری است.

وی با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، افزود: مشارکت فعالانه هیات‌های مذهبی و مساجد در طرح کمک‌های مؤمنانه و تهیه بسته‌های معیشتی برای توزیع بین فقرا و نیازمندان در اربعین و دهه پایانی ماه صفر از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در راستای نشر فرهنگ اربعین حسینی است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان بوشهر اعلام کرد: زیارت اربعین امسال با حالت تضرع و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در منازل و مراکز دینی برگزار خواهد شد و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا برای همه عزاداران حسینی یک ضرورت است.

سروستانی ادامه داد: در طول برگزاری مراسم‌های عزاداری ناظران شورای هیات‌های مذهبی استان به صورت مستمر از فعالیت هیات‌های مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بازدید می‌کنند.

وی بر رعایت دستورالعمل ستاد استانی کرونا در برگزاری سوگواری دهه پایانی صفر تاکید و اعلام کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب در این مراسم ضروری است.

سروستانی با یادآوری ارزش‌های الهی و دینی، مبارزه با منکرات و شناخت معروف‌ها در جامعه به عنوان  قیام امام حسین (ع) بیان کرد: در همین راستا پویش «هر خانه، یک حسینیه» برای تعظیم شعائر اربعین ایام اربعین نیز در بوشهر اجرا می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان بوشهر در پایان از اجرای پویش قرائت زیارت اربعین از سوی هم استانی‌ها در اربعین حسینی خبر داد.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا