جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29390
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : استاندار بوشهر گفت: مطبوعات در مقابل دشمن که در حال تزریق ناامیدی به جامعه است باید با آگاهی بخشی و انعکاس خدمات نظام جامعه را نسبت به آینده کشور امیدوار کنند.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 10 مهر 1399 - 11:55

باشگاه خبرنگاران// بیشتر صحبت‌های عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌‏ها و پایگاه‌‏های خبری استان بوشهر درباره کارهای صورت گرفته در زمینه تامین آب بود.

او گفت: با توافق معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نخستین دستگاه‌های کوچک آب‌‏شیرین کن روستایی کشور با فناوری جدید در روستای عربی شهرستان دشتی نصب شده است.

او افزود: باتوجه به اینکه ۹۰ درصد منابع تامین آب استان بوشهر به خارج این استان وابستگی دارد براساس تصمیم دولت تدبیر و امید این میزان باید به ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش تا پایان دولت دوازدهم کاهش ‎یابد که این گامی بلند در راستای حل مشکل آب این استان است.

استاندار بوشهر از انجام گرفتن فاینانس دو سد، پیشرفت خط انتقال آب سیراف – جم، روند مناسب ساخت آب شیرین کن در بوشهر، هم خبر داد و  عنوان کرد: در این شرایط که سخت‎ترین شرایط مالی تاریخ بعد از انقلاب در حال تجربه شدن است پروژه‏‌های اساسی و حیاتی استان بوشهر هیچگاه تعطیل نشدند.

گراوند ادامه داد: باید اعتراف کرد که پاشنه آشیل دولت تدبیر و امید ضعف اطلاع رسانی بود که هنوز به‌خوبی برطرف نشده‌است و در حوزه بهره‌‏گیری از ظرفیت رسانه برای بیان عملکرد خوب تلاش نشده است.

استاندار بوشهر همچنین گفت: در بازدید رسانه‌‏ها از طرح راه آهن بوشهر – شیراز همه دیدند ‎در شرایط سخت اقتصادی این پروژه فعال است، ولی عده‏‌ای قصد دیدن آن را ندارند.

گراوندبا اشاره به اینکه رسانه‎های استان در حوزه فرهنگ‎‌سازی مقابله با بیماری کرونا نقش قابل توجهی داشتند، ادامه داد: چنانچه سبک زندگی تغییر نکند به طور قطع مشکلات بیشتری پیدا خواهیم کرد.

او بیان کرد: همان طور که از نظام درمان انتظار داریم سلامت جامعه را پیگیر باشد و به سلامت جامعه کمک کند در کنار آن‌ها اصحاب رسانه رسالت سنگینی برعهده دارند تا بتوانند این فرهنگ را نهادینه کنند که با این شرایط باید زندگی کنیم.

استاندار بوشهر همچنین گفت: در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شد تا موزه مطبوعات جنوب کشور در استان بوشهر راه‎اندازی شود، زیرا خاستگاه حوزه رسانه در جنوب کشور این استان است.

گراوند با ابراز  امیدواری برای بهبود اوضاع اقتصاد کشور با انسجام و همدلی، عنوان کرد: مطبوعات می‏‌توانند برای ایجاد امید تلاش کنند، زیرا در مقابل دشمن که در حال تزریق ناامیدی به جامعه و از پای درآوردن نظام است باید با آگاهی بخشی و انعکاس خدمات نظام جامعه را نسبت به آینده کشور امیدوار کنیم.

رئیس خانه مطبوعات کشور نیز گفت: نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه ‌های استان بوشهر در سه بخش حرفه‌ای، موضوعی و ویژه برگزار شد که بخش حرفه‌ای جشنواره شامل سرمقاله، مقاله و یادداشت، مصاحبه، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی)، خبر، تیتر، عکس (خبری – گزارش تصویری)، طنز و کاریکاتور، گرافیک، طراحی و صفحه آرایی بود.

مازیار هوشمند با اشاره به اینکه  ۴۰۰ اثر از ۲۰۵ شرکت کننده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: آثار بخش موضوعی در سه حوزه اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و بحران آب و حقوق شهروندی بررسی و داوری شدند.

او ادامه داد: بخش ویژه این جشنواره با توجه به اهمیت منطقه عسلویه به موضوع «عسلویه، پایتخت انرژی ایران» اختصاص یافته بود.

رئیس خانه مطبوعات کشور بیان کرد: استاندار بوشهر همواره دغدغه حمایت از رسانه‌ها را دارد و به تازگی نیز همه طرح‌های عمرانی ملزم به داشتن پیوست فرهنگی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اهالی مطبوعات و رسانه در کنار مدافعان سلامت نقش برجسته‌ای در این زمینه ایفا کردند.

فاطمه کرمپور با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران فعال، مرحوم قاضی زاده و علیزاده خبرنگاران فقید استان بوشهر عنوان کرد: خبرنگاران با اقدامات به موقع دسترسی آسان و سریع مردم را به اطلاعات در مورد نیاز فراهم کردند تا نقش خود را در ایجاد وحدت، امنیت، آرامش و یکپارچگی به خوبی ایفا کنند.

در پایان این جشنواره از نفرات برتر فعال در حوزه مطبوعات و رسانه استان بوشهر تجلیل و از کتاب مجموعه یادداشت‌های مطبوعاتی حسن حشمتی با عنوان «شهر نوشت» رونمایی شد.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا