شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29345
تعداد نظرات: ۰

خلیج فارس: اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر یک دستگاه جمع آوری کننده پلاسمای خون ( آفِرزیس ) به بیمارستان شهدای خلیج فارس اهدا کرد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 8 مهر 1399 - 13:49

تماس با مسئولینبه گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز بوشهر ، سیاوش ارجمندزاده با اشاره به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر حمایت از تلاشگران عرصه سلامت برای تسریع بیماران الزامی است افزود :  این اداره کل با اهدا یک دستگاه آفرزیس به کمک کادر درمان برای درمان بیماران در کنار رسالت‌های اصلی خود برای کمک به اقتصاد کشور با تمام توان برای رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی تلاش می‎کند تا به سهم خود در کاهش شمار مبتلایان کرونا ایفای نقش کند.

 

 

آفرزیس یک روش درمانی بود که طی آن کل خون یک اهداکننده یا بیمار گرفته می‌شود و برای جداسازی یک جزء آن به اجزای جداگانه تقسیم و سپس اجزای خون باقی‌مانده دوباره به جریان خون بیمار یا اهداکننده وارد می‌شود.

 

آفرزیس برای جمع‌آوری اجزای خون اهداکننده (مانند پلاکت‌ها یا پلاسما) و همچنین برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. که در آن بخشی از خون که حاوی عناصر تحریک‌کننده بیماری است حذف می‌شود.

از هر فرد بهبود یافته کرونا ۵۰۰ سی‌سی پلاسما به روش آفرزیس گرفته می‌شود و بقیه خون که شامل گلبول قرمز و پلاکت است به خون اهدا کننده باز می‌گردد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا