یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28967
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: طی امروز و فردا بویژه روز عصر روز چهارشنبه برای ارتفاعات شرقی این استان احتمال باران پیش بینی می‏‌شود.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 19 شهریور 1399 - 09:49

محمدرضا انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود: مناطق مستعد این سامانه شامل ارتفاعات شهرستان‏های دشتستان، تنگستان، دشتی و جم است.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‎های هواشناسی نشان می‌دهد که تا اوایل هفته آینده در اغلب ساعت‏ های روز وضعیت جوی و دریایی آرامی در سطح استان و بر روی دریا برقرار است.

انصاری ادامه داد: پیش بینی می شود رطوبت هوا بویژه در روزهای پایانی هفته افزایش و هوایی گرم و شرجی همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی بویژه در نقاط ساحلی استان بوشهر رقم بخورد.

وی گفت: همچنین امروز و فردا در ساعت های از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات شرقی و جنوبی استان احتمال رشد ابرهای همرفتی و افزایش موقت سرعت باد دور از انتظار نیست.

انصاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و طی صبحگاه در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی و کاهش موقت دید افقی پیش بینی می‎شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغییر و در نیمه شمالی استان به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی و در نیمه جنوبی شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، فردا در همه نقاط استان و روی دریا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

انصاری یادآورشد: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می ‏شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۰:۱۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۶:۵۳ ، مد ساعت ۱۲:۲۹ و جزر دوم ساعت ۱۷:۴۹ خواهد بود.

انصاری یادآورشد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان، خورموج و اهرم با ۴۳ و جم با ۲۵درجه  به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتد.


برچسب ها: #بوشهر #هواشناسی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا