جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28906
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل بیمه سلامت استان:

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: هزینه‌های پرداخت شده از سوی بیمه سلامت در دولت یازدهم و دوازدهم ۴ برابر شده که کمک زیادی به کاهش پرداختی از جیب بیمه شده ها می کند.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 6 شهریور 1399 - 13:28

پرویز رمضانی در نشست خبری افزود: هزینه‌های درمانی پرداخت شده از سوی بیمه سلامت استان در سال ۹۲ که شروع دولت کنونی بوده ۳۸ میلیارد تومان بود، ولی در پایان سال گذشته این مبلغ به ۱۶۴ میلیارد تومان رسیده است.

 

به گفته وی، حدود ۸۰ درصد افراد زیرپوشش بیمه سلامت استان بوشهر مثل صندوق روستائیان بصورت رایگان بیمه شده اند، ادامه داد: خدمات بیمه شدگان روستایی در این دولت ارتقا یافته، طوری که علاوه بر پزشک عمومی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن برخی از خدمات دندان پزشکی کودکان و زنان باردار یا افزایش اقلام دارویی از ۳۵۰ به بیش از ۴۵۰ قلم در این راستا بوده است.

 

خدمات کرونایی بیمه سلامت بوشهر

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر گفت: پس از شیوع کرونا و تخصیص بیمارستان شهدای خلیج برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، بیمه سلامت به مراکز غیر دولتی استان اجازه داد بیماران دارای این بیمه را پذیرش کنند و اکنون بیمه شدگان صندوق روستایی و سلامت همگانی در همه مراکز از جمله مراکز نظامی و تامین اجتماعی بوشهر پذیرش می‌شوند، درحالی که قبلا فقط محدود به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بود.

رمضانی همچنین در خصوص ارائه خدمات سریع به بیماران کرونایی اظهار کرد: به بیمارستان‌های استان اعلام شده درصورتی که بیمار کرونایی در این بیمارستان‌ها بستری شد در صورت نداشتن حمایت بیمه‌ای، اعلام کنند تا  در هماهنگی با وزارت رفاه و تعیین وضعیت درآمدی بیمار، او را تحت پوشش بیمه ای قرار دهیم تا بتوانند در همان بستری نیز از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شود.

توسعه نسخه نویسی الکترونیکی در بوشهر

وی با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی استان بوشهر گفت: تا پایان مردادماه ۹۰ هزار نسخه الکترونیکی از سوی پزشکان استان بوشهر تجویز شده است.

پرویز رمضانی اظهار داشت: امسال نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مطب‌های طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر اجرایی شده و این مهم زمینه پرداخت مطالبات آنها را به‌روز کرده است.

وی خاطرنشان کرد:  تمامی ۱۰ بیمارستان دولتی استان بوشهر و ۵ مرکز درمانی خصوصی در اجرای این طرح مشارکت دارند که با اجرای این طرح، زمینه  تشکیل پرونده سلامت و به روز شدن پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها فراهم شده است.

در پرداخت مطالبات جلوتر از کشور هستیم

رمضانی از پرداخت مطالبات موسسات درمانی خبر داد و بیان کرد: تا پایان خرداد ماه مطالبات مراکز درمانی استان بوشهر به طور کامل پرداخت شده و مراکزی که خدمات درمانی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند مطالبات پرداختی آنها تا پایان تیرماه است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مطالبات مراکز درمانی استان بوشهر مربوط به سال گذشته پرداخت شده است و فقط یک ماه آخر مانده، تصریح کرد: از این نظر شرایط بهتری نسبت به کشور داریم.

هزار نفر برای گرفتن دفترچه درمانی شان مراجعه نکردند

مدیرکل بیمه سلامت استان درباره حذف برخی بیمه شده های رایگان نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه توسعه ششم، افراد از سوی وزارت رفاه ارزیابی وسع می‌شوند و استحقاق آنها برای داشتن بیمه درمانی رایگان بررسی می گردد، از این رو دهک های ۱ تا ۳ بصورت رایگان دفترچه می گیرند، دهک های ۴ و ۵ نیز با  ۵۰ درصد تخفیف و دهک‌های بالای جامعه با پرداخت حق بیمه خود زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

رمضانی با بیان اینکه در این طرح فرصت اعتراض به افرادی که از دفترچه رایگان و گرفتن یارانه دولت در این زمینه محروم شده اند فراهم است، تصریح کرد: البته اکنون حدود هزار دفترچه مربوط به دهک هایی که مشمول بیمه رایگان می شدند مانده و برای تحویل گرفتن آن مراجعه نشده، درحالی که دفترچه برای اطمینان خاطر و کمک به هزینه های درمانی باید در زمان سلامت نزد افراد باشد تا در زمان بیماری به کمک آید.

وی همچنین با اشاره به همپوشانی بیمه ای و حذف افراد دارای چند بیمه اعلام کرد: براین اساس افراد از محلی که حق بیمه پرداخت می‌کردند بیمه اصلی آنها قرار گرفت و بیمه‌های تبعی آنها حذف شد و در حال حاضر در استان بوشهر هیچ همپوشانی بیمه‌ای وجود ندارد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا