جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28247
تعداد نظرات: ۰

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس پیرامون وضعیت دانشگاه و دانشگاهیان بیانیه داد.

تاریخ انتشار: جمعه ، 26 اردیبهشت 1399 - 12:15

بسم الله الرحمن الرحیم
دانشگاهیان عزیز
با شیوع ویروس کرونا، ناتوانی حکومت در دفاع از جان و نان مردم بیش از پیش آشکار گشت.
در شرایط فراگیری بیماری، طرح آموزش مجازی به عنوان جایگزینی برای نهاد دانشگاه مطرح شد که از ابتدا با چالش‌های زیادی رو به رو بود. از نبود زیرساخت‌های لازم برای ارائه آموزش تا ناتوانی طبقات فرودست در فراهم آوردن امکانات مناسب جهت استفاده از مطالب آموزشی.
با وجود مشکلات فراوان در آموزش مجازی، دولت در مقابل اعتراض دانشجویان برای توقف این روند ایستاد؛ خواست آنان را به بهانه اضطرار شرایط نادیده گرفت و با جلوگیری از حذف ترم و دروس، عملا بخش بزرگی از جامعه را از حق تحصیل محروم ساخت.
در طول دوران تعطیلی چندماهه، دانشگاه نیز تغییراتی راپشت سر گذاشت؛ گروهی از کارگران و اساتید دانشگاه شغل خود را از دست داده و یا به مرخصی اجباری رفته‌اند.
طبق اخبار رسیده به انجمن اسلامی دانشجویان، بیش از ۳۰ نفر از کارگران #دانشگاهخلیجفارس به بهانه کاهش هزینه‌ها اخراج شده‌اند و همچنین در ادامه این روند، شورای آموزشی دانشگاه با تشکیل جلسه‌ای با حضور معاون و مدیر آموزشی، معاونت مالی و برخی از اعضای هیئت علمی تصمیماتی را اخذ نموده‌اند مبنی بر:
۱)عدم تمدید قرارداد (اخراج) اساتید حق التدریسی
۲)برگزاری بعضی از کلاس‌ها به روش آنلاین و آفلاین با حضور اعضای هیئت علمی
۳)افزایش ظرفیت کلاس‌ها به ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشجو
با توجه به تصمیمات اخذ شده دانشگاه تنها یک پیام را می‌رساند: اولیت برای ما نه کیفیت آموزش است، نه رشد دانشجویان و نه حتی فراهم کردن حداقل امنیت شغلی برای کارکنان در شرایط متزلزل اقتصادی، بلکه آنچه مهم است 《حداکثر سود ممکن》می‌باشد.
دانشگاه بنا به رسالتی که در ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی برای قشر جوان کشور دارد با محور قرار دادن مسائل مالی و اتخاذ این تصمیمات نه تنها کیفیت آموزش را لگدمال میکند بلکه وجود پتانسیل حضور فیزیکی دانشجویان که بستر فعالیت‌های فرهنگی و رشد فکری و اجتماعی دانشجویان است را نیز نابود می‌کند.
#انجمناسلامیدانشجویان دانشگاه خلیج فارس ضمن محکومیت این اقدامات، با تمام توان در دفاع از نهاد دانشگاه خواهد ایستاد و اجازه‌ی تثبیت چنین ظلم آشکاری را بر اساتید، کارگران و دانشجویان نخواهد داد.
مسئولیت بیانیه با مرجع صدور می باشد

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا