شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28206
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اینکه ۲۰ مرکز غربالگری کرونا برای استان مصوب شده تا کنون ۱۳ مرکز آن هم به سختی راه‌اندازی شده‌ است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 23 اردیبهشت 1399 - 10:00

به گزارش صدای استان به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ عبدالمحمد خواجه‌ئیان بیان کرد: با توجه به تأثیر مراکز غربالگری کرونا در شناسایی بیماران فراهم کردن زمینه لازم برای برپایی این مراکز در استان ضروری است.

او افزود: از ۲۰ مرکز مصوب غربالگری کرونا، ۱۳ مرکز به سختی راه‌اندازی شده و هنوز زمینه راه‌اندازی هفت مرکز فراهم نشده است و باید با راه‌اندازی مراکز باقی‌مانده ظرفیت نمونه‌گیری این مراکز را ارتقا داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: مقاومت‌هایی از سوی مردم و شورا‌ها وجود دارد که این مراکز می‌تواند برای جامعه پیرامونی خطرناک باشد و همین تصور‌ها باعث شده تاکنون این مراکز راه‌اندازی نشوند.

خواجه‌ئیان گفت: با راه‌اندازی مراکز غربالگری کرونا در استان بوشهر روند نمونه‌گیری، بیماریابی و شناسایی افرادی که علائم ظاهری ندارند سرعت بیشتری می‌گیرد.

ضرورت مراقبت از جمعیت حساس در برابر کرونا 

او افزود: هرچند در زمان حاضر موارد بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا کمتر شده و بیماران بیشتر به صورت سرپایی شناسایی‌شده‌اند، اما باید در نظر گرفت که هفت تا ۹ درصد از جمعیت استان بوشهر سالمند و ۶ تا هشت درصد دیابتی هستند و خیلی‌ها نیز شیمی‌درمانی می‌شوند، در مجموع این جمعیت معادل ۳۰۰ هزار نفر است که به عنوان افراد آسیب‌پذیر به شمار می‌روند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اگر بیماری به این گروه از جمیعت آسیب‌پذیر سرایت کند کنترل کردن این شرایط برای مراکز درمانی ما بسیار دشوار می‌شود.

آزمایشگاه تشخیصی در عسلویه و دشتستان راه اندازی شود

خواجه ئیان تاکید کرد: ظرفیت آزمایشگاه‌های استان امکان بررسی ۱۵۰ نمونه را در روز دارند در همین زمینه باهدف سرعت بخشی در انجام امور راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی در شهرستان‌های عسلویه و دشتستان ضروری است.

او گفت: بسیاری از صنف‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما خیلی از صنف‌ها نیز هستند که این دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و برخورد کردن با آن‌ها به دلیل اینکه شمار آن‌ها زیاد است راحت نیست به همین دلیل اعمال محدودیت‌های فیزیکی در برخی از خیابان‌های شهر و بازار ضروری است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا