جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28150
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ‌های هخامنشی شهرستان دشتستان از راه اندازی موزه سنگ دشتستان در آینده نزدیک خبر داد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 21 اردیبهشت 1399 - 08:28

موزه سنگ دشتستان راه اندازی می‌شودبه گزارش صدای استان ؛ یدالله ذکاوت زاده با اعلام این خبر بیان کرد: قطعه سنگ‌های منقول تاریخی که که قبلا کشف و ضبط شده بود، جمع آوری شده و در حال پاکسازی این آثار هستیم و به‌زودی در موزه‌ای با عنوان موزه سنگ دشتستان به نمایش گذاشته می‌شوند.

او عنوان کرد: نزدیک به چهل قطعه سنگ تاریخی، چون پایه آتشدان، بخش‌هایی از پایه ستون، سنگ قبر، سنگ زیرین و زبرین آسیاب و … از دوران هخامنشی و اسلامی در این موزه ساماندهی خواهد شد تا در کنار بازدید علاقمندان از این آثار تاریخی، از فرسایش و تخریب آن‌ها نیز جلو گیری شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی کاخ‌های هخامنشی دشتستان تاکید کرد: این موزه در محل کاروانسرای مشیر الملک برازجان راه اندازی می‌شود و در حال حاضر مراحل آماده سازی آثار و جای گذاری آن‌ها برای چیدمان موزه در حال انجام است.

ذکاوت زاده افزود: شهرستان دشتستان بزرگترین شهرستان استان بوشهر است که با توجه به گستردگی آثار شهرستان می‌بایست برای حفاظت بهتر، این آثار جمع آوری می‌شد تا به صورت متمرکز حراست و نگهداری شوند.


برچسب ها: #دشتستان #موزه‌
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا