پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28012
تعداد نظرات: ۰
استعفا شهردار بوشهر؛

جلسه عصر امروز شورای بندر بوشهر در حالی برگزار شد که با استعفای شهردار و حواشی همراه بود.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 14 اردیبهشت 1399 - 22:46

عصر امروز ابوذر دهدار رییس شورای شهر بوشهر در شروع جلسه‌ شورا اعلام کرد ساعاتی پیش نورالدین امیری شهردار بوشهر استعفای کتبی خود را به شورای شهر داده است. وی در ادامه گفت : شورا از استعفای ناگهانی شهردار بی‌اطلاع است و از ایشان خواسته‌ایم در جلسه حضور پیدا کند و گفتگو کنیم.

راس ساعت ۱۹ نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر در جلسه شورای شهر حاضر شد و به همین خاطر دهدار رییس شورا، جلسه را غیر علنی و خبرنگاران پشت در نگه‌داشت .

بعد از جلسه نیم ساعتی اعضای شورا با شهردار و خروج شهردار از امیریه، دوباره جلسه به حالت علنی درآمد.
شهردار بخاطر اختلافات استعفا داد

دهدار با شروع جلسه نامه استعفای شهردار را خواند که امیری گفته بود :« باتوجه به اختلاف رای‌ها و تفاوت دیدگاه‌های که با شورای شهر داشتم عرصه خدمت و برنامه‌ریزی بر من تنگ نموده است و  این دیار نبایستی قربانی اختلاف نظرها گردد».

 

 

 

شهردار باید بماند

اکبر توسلی عضو شورای شهر باوجود اینکه منتقد امیری بود تا استیضاح هم جلو رفت ولی به یکباره رای منفی به استیضاح داد درباره استعفا شهردار گفت : شهرداری و شهر در وضعیت کرونا حال خوبی ندارد و در حال حاضر نباید شهر بدون شهردار بشود و به همین خاطر با رفتن شهردار مخالفم و با خروج امیری وضعیت چالشی‌تر می‌شود.
با ادامه حمایت دوباره توسلی از شهردار باعث شد کیوان هاشم‌زاده و عبدالخالق برزگرزاده به صحبت‌های توسلی واکنش نشان دهند.

 

 

از عملکرد شهردار راضی نبودیم؛ به مردم دروغ نگوییم 
کیوان هاشم زاده بیان داشت : بعضی از دوستان و حتی رسانه‌ها مطرح کردند کرونا آمده و اگر شهردار نباشد، کرونا همه را می‌خورد شما دو تا از کارهای که امیری در بحث کرونا انجام داده را نام ببرید.
وی ادامه داد : امیری در نشست امروز شفاف اعلام کردند دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم و شهردار نیستم تا کارهای شهر با آرامش پیش برود.
هاشم‌زاده با انتقاد از اعضای شورا به دلیل حمایت از شهردار اظهار داشت : اغلب دوستان نقد داشتند و کمتر دوستی می‌بینیم از عملکرد شهردار رضایت داشته باشد و نمی‌توانند در این دو هفته نظر آنها تغییر کند و به مردم دروغ بگویند. یک سال و اندی وقت داریم و می‌توانیم یک شهردار انتخاب کنیم که تحرکی به چرخ عمرانی شهر بدهد.
با ماندن امیری اگر وضعیت شهر بدتر شد چه کسی پاسخگوست
عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر گفت : از شهردار سوال کردم تحت فشار استعفا داده‌اید و پاسخ دادند می‌خواهم استراحت کنم و به زندگی شخصی خودم برسم حالا جناب توسلی ما که جزو منتقدین بودیم و شهردار حاضر شده کنار برود و توان ادامه کار را ندارد چرا باید اصرار کنیم که بماند و اگر شهردار ماند ولی وضعیت عمرانی بدتر شد چه کسی باید پاسخگو باشد؟
توسلی در واکنش به صحبت‌های برزگرزاده گفت : اگر امیری در روزهای خوب کنار شورا بوده باید در روزهای بد هم کنار شورا بماند .
برزگرزاده : روزهای خوبی نبوده است .
توسلی ادامه داد با امیری بده بستان ندارم که برزگر زاده جواب داد این حرف قشنگی نیست و ما چنین صحبتی نکردیم.
در پایان یکی از خبرنگاران بخاطر غیرعلنی کردن جلسه که خلاف قانون است با رییس شورای شهر بحث کردند که دهدار گفت اگر غیرقانونی انجام شده نقد بر بنده وارد است.
طبق اطلاعات دریافتی گزینه‌های مطرح شده برای تصدی شهرداری بوشهر صحت ندارد.

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا