جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27755
تعداد نظرات: ۲
شهاب اسلام پور

این اقدام دانشگاه نمایانگر تمام اون منطق و ذهنیت‌ی هست که چندین ساله با صرف بودجه‌های هنگفت در حال تبلیغ کردنش میان دانشجوهاست؛ «کارآفرینی».

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 2 اردیبهشت 1399 - 12:46

صدای استان – شهاب اسلام پور ؛ دانشگاه خلیج فارس در آخرین حرکت خودش، ۳۰ نفر از نیروهای شرکتی که در این دانشگاه مشغول کار بودن رو اخراج کرده.

این اقدام دانشگاه نمایانگر تمام اون منطق و ذهنیت‌ی هست که چندین ساله با صرف بودجه‌های هنگفت در حال تبلیغ کردنش میان دانشجوهاست؛ «کارآفرینی»

 

کافیه یک بار به جلسات کارآفرینی و انگیزشی و ورکشاپ های موفقیت و استارتآپ‌های توی دانشگاه سری زده باشید تا منظورمو بفهمید. اون چیزی که در دانشگاه به اسم کارآفرینی آموزش داده میشه رو میشه در قالب یک جمله خلاصه کرد: «کسب بیشترین سود ممکن در کوتاه ترین زمان ممکن»

و راهکارهایی برای رسیدن به این هدف تبلیغ و معرفی میشه:
– تبدیل هر چیزی به منبع درآمد و سود
– عدم استخدام دائم نیروها
– عدم پرداخت بیمه
– عدم پرداخت حداقل دستمزد
– استفاده از نیروهای شرکتی تا حد ممکن
– استفاده از دانشجوها و دانش آموزان به عنوان کارگر پاره وقت
– ثبت شرکت رو به اسم نهاد خیریه، سازمان مردم نهاد، شرکت دانش بنیان و… برای عدم پرداخت مالیات
و…

که این راهکارها رو هم در قالب این جمله میتوان خلاصه کرد: «دور زدن قوانین کار بهره کشی از کارگر»

موارد بالا مِتُدهایی هستن که چند ساله دانشگاه خلیج فارس داره آموزش میده و بدون شک «زوال اخلاقیات‌ه» نه «کارآفرینی»


تعداد نظرات: ۲
پ ن
12:46 - 1399/02/02

چندین گزاره غلط زیر یک عنوان درست. خبر تعدیل تعدادی از نیروی شرکتی در دانشگاه خلیج فارس صحت دارد. من در بیشتر دوره های کارآفرینی شرکت کردم تمام گزاره های آقای اسلامپور غلط است.
از اقای اسلامپور بعد نیست برای تخریب از هر وسیله و فرصتی استفاده کند. چون ایشان دانشجوی دانشگاه و عضو انجمن اسلامی بوده و یکی از رسالتهای آن هم دروغ پراکنی تخریب جای است که درآن درس می خواند و می خواهد ادای دین کند. منتهی تعجب از پایگاه خبری شماست که چطور این همه دروغ در خصوص کارآفرینی منتشر کرده اید.

مهراب رسم
12:46 - 1399/02/02

با سلام
بنده با توجه به اینکه هم علاقه مند به برنامه های انجمنم و هم برنامه های کانون کارآفرینی رو دنبال میکنم نظرم اینه که نه جناب اسلامپور و بچه های انجمن قصد تخریب دارن و نه کانون کارآفرینی بدنبال ترویج مسائل غیر اخلاقیه.در ضمن بنده نیز از روند فکری حاکم بر دانشگاه انتقاد دارم و احساس میکنم بهتره دانشگاه ما فراموش نکنه که یک دانشگاه نظریه و بهتره بجای کار آفرینی بر روی رسالت علمی و اجتماعی خودش تمرکز کنه چون طبق تحقیقات مختصری که داشتم همچین چیزی در کشورهای توسعه یافته متداول نیست

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا