شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27749
تعداد نظرات: ۳

مطابق اطلاعات رسیده دانشگاه خلیج فارس بوشهر طی اقدامی نیروهای شرکتی و خدماتی خود را تعدیل نموده است .

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 2 اردیبهشت 1399 - 10:26

به گزارش صدای استان ؛مطابق اطلاعات موثق رسیده دانشگاه خلیج فارس طی اقدامی نیروهای شرکتی و خدماتی خود را تعدیل نموده است ، تعداد دقیق  ۱۱ نفر نیرو خدمات سه نفر راننده و سه نفر تاسیسات است ، مطابق اطلاعات دریافتی به این عزیزان گفته شده برای شهریور یا مهر ماه اطلاع میدهیم که به کار برگردید ، حال سئوال این است که دراین شش ماه نیروی تعدیل شده از چه محلی امرار معاش کند .

خبرنگار صدای استان پس از پیگیری پاسخ زیر را از روابط عمومی دانشگاه دریافت کرد که نشان می‌دهد  مشکلات معیشت و بیکاری این کارگران حل نشده است :

درهمین رابطه روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس اعلام کرد :پیرو انتشار برخی مطالب پیرامون اتمام فعالیت تعدادی از پیمانکاران و بیکار شدن بعضی از کارکنان ارزشمند و سخت کوش این شرکت ها در دانشگاه خلیج فارس٬ به دلیل عدم حضور فیزیکی دانشجویان، نکاتی به شرح زیر به استحضار شهروندان عزیز می رساند:

_ دانشگاه خلیج فارس کارکنان خود را تعدیل نکرده است.
_ با توجه به وضعیت خاص ایجاد شده صرفا فعالیت تعدادی از پیمانکاران در حوزه هایی نظیر اداره خوابگاهها٬ تهیه و توزیع غذا، پیمانکاران ساختمانی و …تعطیل شده و به ناچار پیمان تعلیق و یا تعدیل شده است.
_ در این شرایط از نظر قانونی بخاطر تعطیلی فعالیت ها، امکان تامین اعتبار و پرداخت هرگونه هزینه وجود ندارد.
_ کلیه کارکنان شرکت ها مشمول بیمه بیکاری بوده، و از مزایای بیمه بیکاری برخوردار خواهند شد.
_ با بازگشت دانشگاه به شرایط عادی و از سرگیری فعالیت شرکت ها در دانشگاه، مجددا از همین نیرو ها استفاده خواهد شد.

_ در سطوح ملی نیز پیگیری هایی با دستگاه های نظارتی و تصمیم گیری ملی در جریان هست که در صورت حل مشکل قانونی و تامین اعتبار به صورت ملی ممکن است در خصوص موضوع عدم تعلیق و تعدیل پیمان شرکت ها تصمیمات دیگری اتخاذ شود.
دانشگاه خلیج فارس در چارچوب ضوابط قانونی و تامین اعتبارات خود را موظف به تامین حقوق و حمایت از کارگران شرکت های طرف قراداد می داند و نهایت تلاش خود را برای کاهش مشکلات ناشی از تعطیلی کار معمول خواهد داشت.
امیدواریم هر چه زودتر کشور و دانشگاه از شرایط جاری خارج شود و شرایط لازم برای کار و فعالیت کارکنان، دانشجویان و شرکت های پیمانکاری در دانشگاه فراهم گردد.

حال سئوال این است چه کسی پاسخگوی معیشت کارکنان بیکار شده است؟


تعداد نظرات: ۳
پ.ن
10:26 - 1399/02/02

سلام دروغ محضه فقط خودشون با نظرخودشون تعداد حدود ۴۰نفراز دانشگاه وامور دانشجویی رو از کار بیکار کردن مگه هر سال تابستون دانشجو بوده که الان این حرف ومیزنن

م.۱
10:26 - 1399/02/02

به این امار ۱۰ نفر هم از جم اضافه کنید که با اوضاع پیش امده از کار تعلیق شده اند. جالبه دانشگاه از سر خودش وا میکنه میگه نیرو شرکت هستید در صورتی که ما تا پارسال نیروی دانشگاه بوده ایم و ۵ سال سابقه داریم. امسال معاون مالی ….دانشگاه برای اینکه خودی نشان بده و نسبت تعداد کارمند به دانشجو را بیاره پایین ۹۰ نفر را تعلیق و شرکتی اعلام کرد. الان هم میگه نیروی شرکتی هستید. یکی بیاد به داد ما برسه

ناشناس
10:26 - 1399/02/02

افرادی هستند که فقط به منافع خودشان فکر می کنند
متاسقانه قشر کارگر را عددی نمی بینند
باعث تاسف است

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا