جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27745
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل بیمه سلامت بوشهر:

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در تمام شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان از امروز اول اردیبهشت خبر داد و گفت: برنامه نسخه نویسی الکترونیکی قبلا در شهرهای گناوه، دیلم و دشتی اجرا شده بود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 2 اردیبهشت 1399 - 10:12

به گزارش صدای استان؛ پرویز رمضانی با اشاره به اینکه با تمام بیمارستان‌های استان و ۹۰ درصد پزشکان خصوصی قرارداد ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان سلامت منعقد شده افزود: سطح تعهدات سازمان بیمه سلامت به افراد تحت پوشش، در بخش سرپایی و بستری موقت ۷۰ درصد و بستری در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه دولتی و حق فرانشیز بیماران روستایی دارای بیمه سلامت ، ۵ درصد است.

رمضانی از اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک در سراسر استان همزمان با آغاز هفته سلامت خبرداد و گفت: دراین دوران سخت مبارزه با بیماری کرونا و در راستای کاهش مراجعات و ترددها و عدم لزوم استفاده از نسخ دفترچه توسط پزشکان و مؤسسات طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعات بیمه شدگان برای تعویض و تمدید دفترچه ، برنامه نسخه نویسی الکترونیک از امروز در سراسر استان بوشهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه برنامه نسخه نویسی الکترونیکی قبلا در شهرهای گناوه، دیلم و دشتی اجرا شده بود افزود:در تمام مطب پزشکان بخش خصوصی پذیرش بیمار با کد ملی و انجام استحقاق سنجی وضعیت بیمه‌ای و ثبت ویزیت و خدمات در سامانه انجام می‌شود و تمام شرایط برای تجویز الکترونیکی نسخ دارویی و پاراکلینیک نیز فراهم است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: با تجویز نسخه الکترونیکی، بیمه شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه کد ملی و شناسه رهگیری نسخه تجویزی توسط پزشک می‌تواند خدمات را بدون نیاز به دفترچه دریافت کند.

رمضانی پذیرش الکترونیک و رسیدگی آنلاین نسخ و کنترل تداخلات دارویی و رعایت اصول علمی و بیمه‌ای توسط سامانه و جلوگیری از خطاهای تجویز و نسخه پیچی اشتباه را از مزایای اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیکی دانست.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا