دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27679
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: ظرفیت آب شیرین کن بوشهر از ۱۰ هزار مترمکعب به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسیده است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 31 فروردین 1399 - 10:12

به گزارش صدای استان؛ استاندار بوشهر در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب استان بوشهر گفت: ظرفیت آب شیرین کن بوشهر در سال ۹۷، ۱۰ هزار مترمکعب بود و این رقم در سال ۹۸ به ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب رسیده و هم اکنون ظرفیت این آب شیرین کن به ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

عبدالکریم گراوند افزود: با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا، اما پیگیری و بررسی مشکلات حوزه آب با جدیت در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه مشکلات حوزه آب به صورت ویژه در استان دنبال می‌شود، ادامه داد: با توجه به اهمیت آب شیرین کن‌ها، شرکت آب و فاضلاب روند اجرای طرح‌های این بخش را به صورت ویژه پیگیری کند.

استاندار بوشهر درباره طرح آب شیرین کن دلوار عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح دو بار تا آستانه اجرایی شدن قرار گرفته، اما به علت مشکلات مالی پیمانکار اجرای آن به تعویق افتاده، شرکت آب و فاضلاب با قید فوریت این طرح  را تعیین تکلیف کند.

گراوند، بر قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب استان، هشت هزار و ۵۱۵ انشعاب غیرمجاز در نقاط شهری و روستایی و سه هزار و ۷۵۷ انشعاب غیرمجاز هم در خانه باغ‌های استان وجود دارد که انشعاب‌های غیر مجاز باید قطع شود و انشعاب‌هایی هم که پیش از این دستور قطع آن‌ها صادر شده بود، همچنان باید قطع بمانند.

او در مورد خط انتقال آب جم نیز گفت: تامین آب جم از اولویت‌های استان است و تنها راه حل مشکل آب در این شهرستان وارد مدار کردن آب شیرین کن است بنابراین اجرای طرح باید شتاب گیرد.

استاندار بوشهر همچنین تاکید کرد: برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های روستایی در نوار ساحلی استان، از ظرفیت دهیاری‌ها و منابع مالی ملی و استانی استفاده شود.

گراوند عنوان کرد: پارسال بیش از ۵۵۰ کیلومتر شبکه آب روستایی استان اصلاح و نوسازی شد و اکنون می‌توان از ظرفیت منابع اعتباری ملی، استانی و دهیاری‌ها برای این مهم استفاده کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا