چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27593
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: شهردار بندر بوشهر گفت: شهرداری این بندر در شرایط بحرانی کرونا با کاهش چشمگیر درآمد روبه‌رو است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 27 فروردین 1399 - 10:41

به گزارش صدای استان به نقل از روابط عمومی شهرداری؛ نورالدین امیری بیان کرد: اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به دلیل شرایط خاص و بحران مقابله با ویروس کرونا با کاهش درآمد زیادی مواجه بوده به طوریکه عوارض ساختمانی اسفند ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بیش ۸۵ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: سایر عوارض فرودین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش ۶۰ درصد کاهش داشته است با توجه به اینکه  شهرداری‌ها بر تامین بودجه به درآمد‌های خود متکی هستند به همین دلیل بحران پیش آمده اثرات جدی روی درآمد شهرداری و مدیریت شهری داشته است.

شهردار بندر بوشهر یادآور شد: اگر این شرایط در ماه‌های آینده ادامه پیدا کند درآمد‌های شهرداری کاهش چشمگیری خواهد داشت و این می‌تواند آسیب‌های جدی به برنامه‌های شهری برساند.

امیری شهردار تاکید کرد:  انتظار ما این است که برای جبران این خسارات بودجه‌های ملی و اعتبارات استانی به شهرداری تعلق گیرد.

او درباره اقدامات مدیریت شهری برای مقابله با بحران کرونا افزود: این مدیریت ضمن این که هماهنگ با تصمیمات ستاد مرکزی کرونا پیش رفته به عنوان یک پیکره قوی و جز جدا ناشدنی از شهر در حوزه خود تمهیدات لازم را به کار برد و به صورت شبانه‌روز تلاش کرد تا در خط مقدم مبارزه با پیشگیری از شیوع بیماری کرونا باشد.

شهردار بندر بوشهر عنوان کرد: جدا از فعالیت‌های عملیاتی در ضدعفونی اماکن شهری و نظارت بر تردد خودرو‌ها و تعطیلی مکان‌های پر تجمع و گردشگری و انجام امور فرهنگی و تبلیغاتی ٬ در بخش مالی و درآمدی نیز دریافت اجاره‌بهای املاک خود را به تعویق انداخت و زمان بخشودگی عوارض و … را نیز تمدید کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا