پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27582
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از چهارشنبه شب به این استان نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها، وزش باد و صاعقه هشدار داده می‎شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 26 فروردین 1399 - 22:14

پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از چهارشنبه یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد خلیج فارس و استان می‌شود که پیش بینی می‌شود فعالیت این سامانه ابتدا در جنوب خلیج فارس و مناطق جنوبی استان آغاز شود.

وی بیان کرد: با توجه به شدت بارندگی‌های رگباری در روز پنجشنبه در نیمه جنوبی و مناطق شرقی و مرتفع استان، نسبت به آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد در جاده‌ها، وقوع صاعقه و وارد آمدن خسارات احتمالی به مزارع و باغ‌ها در این مناطق هشدار داده می‌شود.

مساعدی افزود: این شرایط تا جمعه ادامه دارد اما بیشترین فعالیت آن چهارشنبه شب و پنجشنبه خواهد بود.

وی گفت: این سامانه با شدت بیشتر در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های جم، دیر، کنگان و عسلویه، دشتی، تنگستان، دشتستان و بخش‌هایی از شهرستان بوشهر فعالیت خواهد داشت.

مساعدی عنوان کرد: در این زمینه باید تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی اندیشیده شود و فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای وخودداری از سفرهای غیرضروری مد نظر باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی و شرقی استان در روز پنجشنبه، اقدام‌های پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام گیرد.

مساعدی بیان کرد: همچنین به دلیل احتمال وقوع صاعقه، از قرار گرفتن در ارتفاعات، فضای باز، زیر درختان و تاسیسات فلزی پرهیز شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا