پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27557
تعداد نظرات: ۰

گندم‌کاران استان بوشهر از هفدهم فروردین تا کنون هفت هزار تن محصول به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 26 فروردین 1399 - 10:30

استان بوشهر از نخستین استان‌هایی است که برداشت گندم در آن آغاز می‌شود. امسال هم مراسم آغاز برداشت گندم در کشور این استان برگزار شد در بخش بردخون شهرستان دیر.

همزمان با آغاز برداشت گندم مراکز خرید تضمینی هم، فعالیت خود را برای خریدن محصول کشاورزان آغاز کردند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از هفدهم فروردین در این استان، گفت: تا کنون هفت هزار تن محصول از گندم‌کاران خریده شده است.

سید محمد هاشمی با اشاره به اینکه قیمت گندم معمولی ۲۵ هزار ریال و گندم دوروم (ماکارونی) ۲۶ هزار ریال است، افزود: تا کنون ۱۲۰ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریال وجه خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.

او ادامه داد: امسال ۶ مرکز خرید گندم در استان بوشهر تعیین شده است، اما برای کاهش مسیر رفت و آمد خودرو‌های حامل گندم و کم شدن تراکم آن‌ها در مراکز خرید، قرار است چهار مرکز دیگر هم به صورت مباشر در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر و گناوه شروع به کار کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر بارش باران در چند روز اخیر را موجب کندی برداشت و خرید عنوان کرد و گفت: گندم‌ها هنگام تحویل به مراکز خرید نباید بیش از ۱۲ درصد رطوبت داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: ضوابط بهداشتی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در همه مراکز خرید رعایت می‌شود و افزون بر ضدعفونی کردن خودروها، از رانندگان خواسته می‌شود ماسک و دستکش استفاده کنند و کارکنان مراکز خرید هم این موارد را رعایت می‌کنند.

او پیش‌بینی کرد: امسال ۱۰۸ هزار تن گندم در استان بوشهر خریداری شود.

در استان بوشهر ۷۵ هزار هکتار مزرعه گندم دیم و ۱۵ هزار هکتار مزرعه گندم آبی وجود دارد.

پارسال، بیش از ۱۶۳ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و بیش از ۱۴۰ هزار تن آن به مراکز خرید تحویل داده شد که میزان برداشت ۱۰ و میزان خرید نزدیک به ۹ برابر سال قبل از آن بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا