شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26799
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل بحران استان بوشهر با اشاره به بارش تگرگ در شهرستان جم گفت: در بارش تگرگ ۱۶۰ هکتار از باغ‌های مرکبات و زیتون شهرستان جم خسارت دید.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 4 فروردین 1399 - 15:21

جهانگیر دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم،با اشاره به بارش شدید باران در شهرستان‌های جنوبی  استان بوشهر به بروز سیل در کنگان پرداخت و اظهار داشت: در این شهرستان بارش ۱۰۲ میلمتر باران در مدت نیم ساعت سبب وقوع سیلاب و بروز خساراتی به منازل مسکونی، تاسیسات و معابر شهری و روستایی شد.

بوشهر| 160 هکتار از باغات شهرستان جم بر اثر بارش تگرگ خسارت دید

وی با بیان اینکه در این حادثه جاده‌هایی در مسیرهای مختلف مسدود و با تلاش راهداران بازگشایی شد خاطر نشان کرد: در جریان بارندگی روز گذشته محور مواصلاتی شیرینو  شهرستان عسلویه به گله‌دار استان فارس، سیراف به جم، ریز به دوراهک، عسلویه به کنگان و مسیر روستایی کِردِلان به درویشی شهرستان دشتی مسدود شد که با تلاش راهداران و امددگران بازگشایی و پاکسازی شد و اکنون رفت و آمد در آن‌ها جریان دارد.

مدیرکل بحران استان بوشهر به  آبگرفتگی برخی منازل در کنگان و دیر  پرداخت و بیان کرد: بر اثر بارش باران برخی منازل در کنگان و دیر دچار آبگرفتگی شد که با تلاش امدادگران هلال احمر خدمات رسانی لازم به آسیب دیدگان ارائه شد و در این راستا تاسیسات زیربنایی و مبلمان شهری کنگان آسیب دید که کارشناسان در حال بررسی  میزان خسارت وارده هستند.

دهقانی از تلف شدن  برخی دام‌های روستائیان شهرستان کنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: در جریان بارش و سیلاب روز گذشته در کنگان نیرو‌های امدادی آماده‌باش بودند، ولی میزان شدید مستمر بارش باران  مشکلاتی در همه حوزه‌ها ایجاد کرد.

وی به مشکل قطع ارتباط تلفنی شهرستان جم پرداخت و تصریح کرد: تخریب فیبر نوری سبب قطعی ارتباطات مخابراتی جم و این مشکل  از طریق  مسیر دوراهک به ریز برطرف شد.

مدیرکل بحران استان بوشهر به بارش تگرگ در شهرستان جم پرداخت و افزود: همزمان با بارش شدید باران در شهرستان دیر و کنگان، شاهد بارش تگرگ در جم بودیم که به باغ‌های مرکبات و زیتون خسارت وارد کرد.

دهقانی با بیان اینکه در بارش تگرگ ۱۶۰ هکتار از باغ‌های مرکبات و زیتون  شهرستان جم خسارت دید گفت:در این حادثه ۱۵۰ هکتار از باغ‌های مرکبات و ۱۰ هکتار از باغ‌های زیتون جم بر اثر بارش تگرگ آسیب دید.

وی با اشاره به غرق شدن یک فروند لنج تجاری در اسکله عسلویه خاطرنشان کرد: وزش تندباد با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت  خلیج فارس در استان بوشهر را مواج و متلاطم کرد که سبب غرق شدن یک فروند لنج در اسکله عسلویه شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا