جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26533
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش پوشش ابر در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: احتمال بارش باران در روزهای شنبه و یکشنبه در استان بوشهر وجود دارد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 24 اسفند 1398 - 11:59

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی امواج ناپایدار جو به قسمت‌های شمالی خلیج فارس از بعدازظهر امروز و افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی از اوایل شب است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با تقویت این سامانه طی روزهای شنبه و یکشنبه در سطح استان، ضمن افزایش پوشش ابر، سرعت وزش بادهای جنوبی نیز در سواحل استان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش رو وقوع بارش‌های پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای بر روی دریا و در برخی از نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی این مدت به سبب وزش متناوب باد، ضمن اینکه در برخی ساعات بر تلاطم دریا افزوده خواهد شد، وقوع پدیده گردوخاک نیز دور از انتظار نیست.

شکوهی‌پور ادامه داد: در ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و به تدریج افزایش ابر و وزش باد و فردا در برخی نقاط عمدتاً بر روی دریا و نیمه شمالی استان بارش پراکنده باران با احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از اوایل شب به تدریج ۱۲ تا ۴۲ و از بامداد فردا گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از غروب به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب ۹۰ تا ۱۸۰ و در فاصله از ساحل تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.


برچسب ها: #باران #هواشناسی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا