جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26505
تعداد نظرات: ۰

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی این است که دسته جات جدید ملخ وارد استان خواهد شد، از دهه اول فروردین ماه و پس از خروج پوره ها، عملیات مبارزه در سطح گسترده تری آغاز خواهد شد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 21 اسفند 1398 - 11:56

خسرو عمرانی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: آخرین سطح مبارزه ما با ملخ ها در سطح شهرستان ها ۳ هزار و ۳۲۵ هکتار است و مبارزه نیز همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی این است که دسته جات جدید ملخ وارد استان خواهد شد و همچنان ورود ملخ به استان خواهیم داشت، بنابراین هم کانون های سال گذشته و هم ورود ملخ های جدید را مدنظر قرار داده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش بینی این است که از دهه اول فروردین ماه خروج پوره ها را خواهیم داشت و سپس عملیات مبارزه در سطح گسترده تری شروع خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: تا الان خسارتی به بخش کشاورزی وارد نشده و اقدامات انجام شده نیز شامل تجهیز ناوگان سمپاشی، تامین سم و عملیات مبارزه در عرصه های درگیر است.

عمرانی بیان کرد: خوشبختانه تجهیزات موردنیاز تا این لحظه تامین شده است و مجموعه های استانداری، فرمانداری، دهیاری ها و شوراها با ما همراه بوده اند.

وی تاکید کرد: توصیه ما به همه مردم این است که به محض مشاهده دسته جات ملخ به نزدیک ترین مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا بتوانیم کانون ها را شناسایی کرده و عملیات مبارزه را انجام دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: بحران ملخ ها علاوه بر استان بوشهر، استانهای فارس، هرمزگان و خوزستان را نیز تهدید می کند و مبارزات انجام شده در استان بوشهر باعث می شود که ملخ به سایز استان ها ورود نکند.

ملخ های مهاجر از حوزه خلیج فارس و از ورودی مناطق عسلویه تا گناوه وارد استان بوشهر شده اند و بخش عمده آن در استان مانده و بخشی نیز در جنوب استان فارس ریزش داشته و آن نقاط را پوشش داده اند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا