جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26501
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از دارندگان همه گروه‌های خونی دعوت کرد با اهدا بخشی از خون به بیماران زندگی هدیه دهند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 21 اسفند 1398 - 11:53

نرگس عُبِیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم این روز‌ها به درستی کمتر از خانه بیرون می‌آیند، اما این موضوع باعث شده که تعداد مراجعان به پایگاه‌‍‌های انتقال خون کاهش یابد.

او افزود: این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای بیمارستان‌ها باشد که اگر سانحه‌ای مانند تصادف پیش آید برای تامین خون دچار مشکل شوند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: اگر چه مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کم شده، اما تا کنون مشکلی برای تامین خون مورد نیاز بیماران به ویژه تالاسمی‌ها، نداشته‌ایم.

به کمک بیماران نیازمند خون بشتابیم/ کاهش ۲۰ درصدی مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون

کاهش اهدا خون

عبیدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۳۰ هزار مورد اهدا خون در استان صورت گرفته است، بیان کرد: میزان اهدا خون در استان بوشهر از اول اسفند که موارد ابتلا به کرونا در کشور اعلام شد تا دیروز (۲۰ اسفند) نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش یافته است.

او ادامه داد: برای حفظ ذخایر خون، به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و از اهداکنندگان تقاضا داریم با اهدای بخشی از خون خود به کمک بیماران بشتابند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر عنوان کرد: در سال‌های گذشته، گروه‌های سیار را برای دریافت خون اهدایی مردم به مناطق مختلف می‌فرستادیم، اما امسال برای پیشگیری از تجمع و احتمال انتقال ویروس کرونا، این کار لغو شده و خون‌گیری فقط در پایگاه‌های انتقال خون در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه انجام می‌گیرد.

به کمک بیماران نیازمند خون بشتابیم/ کاهش ۲۰ درصدی مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون

عبیدی با اشاره به فعالیت صورت گرفته برای اطمینان مردم از رعایت نکات بهداشتی در این پایگاه‌ها گفت: با ایجاد میز سلامت در پایگاه‌های انتقال خون، اهدا کنندگان و همراهانشان به محض ورود تب سنجی می‌شوند، سپس اهدا کننده ثبت نام می‌کند و پس از آن پزشک مستقر در پایگاه، شاخص‎های سلامت او را بررسی می‌کند.

او افزود: از سوی دیگر برای پیشگیری از معطلی و تجمع، نوبت دهی اینترنتی صورت می‌گیرد و اهدا کنندگان با مراجعه به پایگاه http://nobatdehi.ibto.ir زمان و مکان اهدا خون را تعیین کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: به طور کلی با توجه به حساسیت‌ها، پایگاه‌های انتقال خون از پاکیزه‌ترین مکان‌ها هستند و در شرایط حاضر هم روزانه دوبار سطوح پایگاه‌ها ضدعفونی می‌شوند تا آلودگی به صفر برسد، بنابراین مردم خیالشان راحت باشد.

نشانی پایگاه‌های انتقال خون در استان بوشهر و زمان پذیرش اهدا کنندگان:

پایگاه انتقال خون بوشهر: خیابان امام خمینی (ره) نرسیده به میدان قدس- صبح ۸ تا ۱۳ بعدازظهر ۱۶ تا ۲۰.

پایگاه انتقال خون دشتستان: برازجان- خیابان شهید چمران (بیمارستان) -کوچه کلانتری ۱۲پشت بهداری قدیم- صبح ۸ تا ۱۲:۳۰.

پایگاه انتقال خون کنگان: بلوار پاسداران-خیابان گلزار شهدا-جنب پزشکی قانونی- ۸ تا ۱۲.

پایگاه انتقال خون گناوه: چهارراه معلم -خیابان ساحلی- بعدازظهر ۱۶ تا ۲۰.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا