جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25951
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، از سال آینده پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشروط به حذف دوره تحصیل از سابقه خدمتی آنان صورت می‌گیرد. به گزارش «صدای استان» به نقل از ایرنا؛…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 7 بهمن 1398 - 13:37

صدای استان : معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، از سال آینده پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشروط به حذف دوره تحصیل از سابقه خدمتی آنان صورت می‌گیرد.

به گزارش «صدای استان» به نقل از ایرنا؛ روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به نقل از طاهره عدل‌بند در نشست شورای معاونان این اداره‌کل افزود: این بخشنامه جدید شامل دانشجویان کنونی و فارغ‌التحصیلان قبلی دانشگاه فرهنگیان نمی‌شود و برای دانشجویانی که از سال آینده در این دانشگاه پذیرش می‌شوند، اعمال خواهد شد.

دوره تحصیل از سابقه خدمتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حذف می‌شود

وی اضافه کرد: تلاش سازمان برنامه و بودجه بر توجه ویژه به آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال آینده‌است در همین ارتباط اعتبارات این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۹۹، ۲۲ درصد رشد دارد.

عدل‌بند اظهار داشت: با توجه به حجم بالای جمعیتی ( ۱۳ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم ) تخصیص‌های انجام شده و افزایش اعتبارات پاسخگوی نیازهای دستگاه تعلیم و تربیت نیست.

وی در پاسخ به انتقاد تحقق نیافتن اعتبارات آموزشی بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم، سیاست اصلی بر پرداخت دستمزد کارکنان و ارتقای معیشت آنها است.

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تحقق نیافتن کامل اعتبارات سرانه دانش‌آموزی گفت: تلاش شده‌است سرانه دانش‌آموزی در سال آینده رشد اعتباری داشته باشد تا شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی برای مدارس شبانه‌روزی هزینه شد و پیگیری برای اختصاص اعتبار ویژه برای حل مشکل تغذیه این مدرسه‌ها ادامه دارد.

عدل بند گفت: با توجه به تعداد بالای بازنشستگان فرهنگی در سال‌های آینده و کمبود نیروی انسانی تلاش شده این مشکل با راهکارهایی همچون خرید خدمات و افزایش ساعت‌های خدمت فرهنگیان برطرف شود.

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: اعتبارات خرید خدمت در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ با افزایش ۲۵۰ درصدی از سه هزار میلیارد ریال به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا