شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25379
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : جشن پنج سالگی کارگاه شاهنامه خوانی روز یکشنبه با حضور نوجوانان و جوانان درخانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی شهرستان دشتی برگزار شد. به گزارش «صدای استان» به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: شاهنامه سند هویت ملی ما،  سرود ملی ایران و تجلی…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 8 دی 1398 - 14:40

صدای استان : جشن پنج سالگی کارگاه شاهنامه خوانی روز یکشنبه با حضور نوجوانان و جوانان درخانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی شهرستان دشتی برگزار شد.

به گزارش «صدای استان» به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: شاهنامه سند هویت ملی ما،  سرود ملی ایران و تجلی احساسات ملی و مردانگی است.

جشن پنج سال با شاهنامه در دشتی برگزار شد

حمید زارعی افزود: شاهنامه دارای فضای بزرگی، اخلاق و جوانمردی است و اگر وارد ذهن کودک یا بزرگسال شود، خود به خود می‌تواند به عنوان بازدارنده از خطا عمل کند.

وی از تلاش‌های برگزارکنندگان کارگاه شاهنامه خوانی و تربیت و پرورش شاهنامه خوانان نوجوان و جوان در دشتی قدرانی کرد.

شاهنامه شناس خورموجی گفت: حراست از میراث فردوسی و حفظ نسخ شاهنامه یکی از وظایف ماست.

مسعود بهرامی اضافه کرد: جهان ایرانی برترین، مایه‌ورترین، کامل‌ترین نمود و نشان خویش را می‌تواند در شاهنامه بیابد.

وی ادامه داد: در روزگاری چنین پر آشوب بیش از هر زمان دیگری نیاز به‌ شاهنامه داریم تا بتوانیم خویشتن را بشناسیم و بکوشیم ایرانی بمانیم و به بیگانگی از خود دچار نشویم.

شعر خوانی سید حبیب الله علوی، شاهنامه خوانی فاطمه حسینی و نقالی سید محمد باقری از دیگر برنامه‌های این جشن بود و در پایان از تلاش‌های مسعود بهرامی تقدیر شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا