شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25329
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئولان باید برای بیکاری جوانان چاره‌ای بیندیشند گفت: مسئولان در همه رده‌ها نگاه نکنند چه چیزی مانع اشتغال است بلکه باید نگاه کنند چه راهی برای حل این مسئله است. به گزارش «صدای استان» به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه…

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 دی 1398 - 10:06

صدای استان : امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئولان باید برای بیکاری جوانان چاره‌ای بیندیشند گفت: مسئولان در همه رده‌ها نگاه نکنند چه چیزی مانع اشتغال است بلکه باید نگاه کنند چه راهی برای حل این مسئله است.

به گزارش «صدای استان» به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر مهربانی، رحمت و بخشش را از ویژگی‌های خداوند متعال دانست و اظهار داشت: استقرار این خصوصیات در جامعه و زندگی سبب رفع  بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها می‌شود و  زمینه سعادت انسان و جامعه را فراهم می‌کند.

هشدار امام جمعه بوشهر نسبت به تعدیل نیرو در برخی صنایع و شرکت‌ها / مسئولان در ایجاد اشتغال انقلابی عمل کنند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تجلیل از شهدا را کاری لازم و وظیفه همگانی دانست و تاکید کرد: دشمنان با سیاست و حرکت‌های خبیثانه با هدف به فراموشی سپردن نمادها و الگوهای انقلاب از جمله جهاد و شهادت برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه یکی از راهبردهای دشمنان همواره در طول تاریخ، نابودی الگوهای اسلام ناب محمدی است خاطر نشان کرد: خاموش  کردن نماد سیدو سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) یکی از راهبردهای دشمنان در طول تاریخ است چون امام حسین(ع) نماد اسلام راستین است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، یادواره‌های شهدا را مدرسه تحلیل و تعلیم آموزه‌های شهیدان که  منجر به زنده‌مانی انقلاب اسلامی است دانست و تصریح کرد: به همین سبب باید یادواره شهدا باشکوه و پرشور و پرمحتوا برگزار شود تا همواره یاد و خاطره این اسوه‌ها و الگوهای جهاد و شهادت در جامعه جاری و ساری باشد.

وی، با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی ملت ایران در خنثی شدن ترفندهای دشمنان افزود: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با اشاره به اینکه در ۹ دی سال ۸۸ مردم ولایت‌مدار ایران با یک حرکت خودجوش و انقلابی اهداف دشمنان را ناکام گذاشتند خاطر نشان کرد: ۹ دی سال ۸۸ در پی فتنه دشمنان، بصیرت، میثاق با ولایت فقیه و دشمن‌ستیزی ملت ایران را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تاکید بر توجه به هدایت‌های مقام معظم رهبری برای مقابله با دشمنان و توطئه‌های جهان استکبار بیان کرد: به سبب هدایت‌های رهبر معظم انقلاب ، ترفندها و توطئه‌های دشمنان با بصیرت دینی، سیاسی و انقلابی مردم برملا می‌شود و اگر دشمنان ایران بخواهند توطئه و فتنه‌‌ای برپا کنند هر روز ایران به ۹ دی تبدیل می‌شود.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر برگزاری مراسم حماسه ۹ دی ملت ایران گفت: باید هر سال روز ۹ دی را گرامیداشت تا یاد و خاطره حرکت پرجوش و خروش ملت ایران در شکست دشمنان، مانا و ماندگار بماند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با تبریک آغاز سال نو میلادی و تولد حضرت عیسی‌بن‌مریم(ع)  به ویژه به مسیحیان ایران اسلامی افزود: آموزه‌های حضرت مسیح(ع) ایمان، تقوا، اخلاق، احترام به حقوق جامعه جهانی و صلح و دوستی در تمام دنیا است.

وی، با اشاره به اینکه نکته که آیا  کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا فرهنگ حضرت مسیح(ع) را همراهی و آموزه‌های  این حضرت را مراعات می‌کنند خاطر نشان کرد: این کشورها به اسم حضرت مسیح(ع)  به مسیحیان خیانت می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، آموزه حضرت مسیح(ع) را عدالت، عدم تجاوز به حقوق دیگران، شفای بیماران و خدمت به مردم دانست و تاکید کرد: الان آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا، داروی بیماران کودک را بر ایران تحریم کرده‌اند آیا این آموزه حضرت مسیح(ع) است؟ آیا این نشان نمی‌هد که شما به هیچ صورت دارای فرهنگ حضرت مسیح(ع) نیستید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه ذات کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا خیانت و جنایت علیه بشریت است تصریح کرد: آیا خیانت و جنایت با فرهنگ مسیح(ع) همراه بود؟، بد عهدی، پیمان شکنی، بمباران‌های اتمی، شیمیایی، دزدی‌های دریایی، چپاول ثروت کشورها، کودتاها، آیا اینها آموزه‌های مسیح است و این نشان می‌دهد  شما دارید  بر فرهنگ حضرت مسیح(ع) خیانت می‌کنید.

امام جمعه بوشهر، اظهار امیدواری کرد: امید می‌رود با ظهور حضرت بقیه‌الله اعظم(عج) و رجعیت حضرت مسیح(ع) این جنایتکاران و خیانتکاران به حضرت مسیح(ع) افشا و نابود شوند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با تبریک سالروز تولد حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار، راه این حضرت را مقاومت، صبر و تحمل در برابر مشکلات و مصائب و ادامه راه دانست و بیان کرد: این درسی است برای ما که باید در کنار انقلاب اسلامی  مقاومت در برابر استکبار جهانی و مزدوران داخلی آنان کنیم، همان کسانی‌که به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب خیانت کردند، جنایت می‌کنند و انحراف دارند.

وی، به رزمایش مشترک نیروی دریایی راهبردی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند و دریای عمان پرداخت و تصریح کرد: این رزمایش نشان از اقتدار خط مقاومت و اقتدار نیروی دریایی ایران  است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه این رزمایش برای حفظ صلح، پیشگیری از تجاوزات جهان استکبار و حفظ حقوق دریایی  همه کشورها و  مبارزه با تروریست دریایی است گفت: امید می‌رود این امور سبب اقتدار جهان ضد استکباری شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تاکید بر توجه به اشتغال جامعه افزود: مسئولان نظام اسلامی و استان بوشهر در رابطه با حل مشکل اشتغال بیکاران نه تنها جوانان بلکه بیکارانی که سن آنها افزایش یافته تدبیر اساسی بیاندیشند.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر اقدام جهادی برای حل مشکلات بیکاری در جامعه تصریح کرد: مسئولان از قوانین دست‌وپاگیر که  سبب محدود شدن فعالیت آنان می‌شود باید صرف نظر و برای حل مشکلات اشتغال جامعه باید انقلابی عمل کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه برخی از مسئولان از قوانین دست‌وپاگیر شاکی هستند تاکید کرد: مسئولان محبت کنند در عرصه قانون‌گذاری، سرعت در کار و  تسهیل در این امر مهم را فراهم کنند.

وی، با تاکید بر توجه مسئولان استان در حل مشکل اشتغال مردم گفت: مسئولان استانی در حمایت از تولید و اشتغال به ویژه برای جوانان امکانات لازم به صورت انقلابی ایجاد کنند، نکند خدای نکرده شرکتی، اداره‌ای و دیگر جاها عوض اینکه به کار بگیرند، کارکنانش را تعدیل و یا اخراج کند کما اینکه دیده شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه مسئولان نگاه نکنند چه چیزی مانع اشتغال است افزود: مسئولان در ایجاد اشتغال، باید نگاه کنند چه راهی برای حل این مسئله است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه مردم ایران به ویژه استان بوشهر در طول تاریخ بی‌نظیر هستند بیان کرد: هیچگاه هیچ کشوری و مملکتی این چنین مردم نجیب، بزرگوار، در خدمت به خود ندیده است لذا مسئولان ۱۰ برابر این خدمت در تمامی رده‌ها از ریاست جمهور گرفته تا  دیگر مسئولان  باید به مردم خدمت کنند و همه خادم، در خدمت و دست بر سینه باید در مقابل این مردم باشند.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه جوانان از مسئولان چیزی جز اشتغال نمی‌خواهند تاکید کرد: استان و کشوری این چنینی، برای ایجاد  اشتغال، با همه امکانات باید یک کاری جهادی برای اشتغال جوانان و سایر مردم فراهم شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا