شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25269
تعداد نظرات: ۰

صدای استان :در آئینی با حضور معاون اول رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس سد قیز قلعه در شهرستان دشتی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. به گزارش« صدای استان » به نقل ازمهر؛ مدیر عامل شرکت منابع آب ایران ظهر دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: این پروژه بر روی…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 3 دی 1398 - 10:37

صدای استان :در آئینی با حضور معاون اول رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس سد قیز قلعه در شهرستان دشتی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش« صدای استان » به نقل ازمهر؛ مدیر عامل شرکت منابع آب ایران ظهر دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: این پروژه بر روی رودخانه قیز قلعه ساخته شده و حجم آب تنظیمی این سد سه میلیون متر مکعب می‌باشد و متناسب آورد رودخانه سالانه شش میلیون متر مکعب می‌باشد.

محمد حاج رسولی‌ها افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۵ آغاز شده و این پروژه با هدف کمک به تغذیه آبخوان اراضی پایین دست استفاده از تاج سد به عنوان پل محل تردد به ساختگاه سد دشت پلنگ و همچنین بهبود کشاورزی یه وسعت هزار و۴۰۰ هکتار ساخته شده است.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها و جلوگیری از هدر رفت سیلاب‌های فصلی قابل مصرف در صنعت کشاورزی و بهره وری از آن را از دیگر اهداف ساخت سد قیز قلعه است.

حاج رسولی‌ها ادامه داد: این پروژه در مناطق مستعد کشاورزی است که در آن مناطق ۱۲۰ حلقه چاه وجود دارد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا