سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
کد خبر: 25222
تعداد نظرات: ۰

صدای استان :همزمان با آخرین شب پاییزی جشن بزرگ شب چله در ساحل زیبای خلیج فارس بوشهر برگزار شد و بوشهری‌ها با خیام‌خوانی و موسیقی به پیشواز یلدا رفتند. به گزارش «صدای استان» به نقل از تسنیم؛  پاییز که نفس‌های آخر خود را می‌کشد، حس و حال عجیبی در بین ایرانیان برای جشن شب چله…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 1 دی 1398 - 12:04

صدای استان :همزمان با آخرین شب پاییزی جشن بزرگ شب چله در ساحل زیبای خلیج فارس بوشهر برگزار شد و بوشهری‌ها با خیام‌خوانی و موسیقی به پیشواز یلدا رفتند.

بوشهری‌ها با خیام‌خوانی به پیشواز یلدا رفتند

به گزارش «صدای استان» به نقل از تسنیم؛  پاییز که نفس‌های آخر خود را می‌کشد، حس و حال عجیبی در بین ایرانیان برای جشن شب چله به‌وجود می‌آید، شبی که تنها یک دقیقه طولانی‌تر از شب‌های دیگر سال است اما شور و نشاطی را که در بین مردم ایران ایجاد می‌کند وصف‌ناپذیر است.

در همین راستا، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با برگزاری جشن بزرگ شب چله در ساحل زیبای خلیج فارس بوشهر، چند ساعتی را میزبان هم‌شهریان و میهمانان بوشهری بود.

در ابتدای این مراسم، احمد بارگاهی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر ضمن تبریک شب باستانی یلدا، عیدی شب چله را برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری مراسم و برنامه‌های مهیج و شاد تا پایان سال عنوان کرد.

برگزار مراسم خیام‌خوانی، اجرای زنده گروه موسیقی محلی طیفون، برگزاری مسابقه خوانندگی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های همجوار و کشور افغانستان، اهدای جوایز، برپایی غرفه‌های خیریه، احداث غرفه پذیرایی از میهمانان، حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، برگزاری جشنواره تزیین هندوانه شب چله و دیگر برنامه‌ها بخشی از برنامه‌های برگزارشده در شب یلدا بود.

این جشن با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و شهرداری در میان استقبال ویژه همشهریان بوشهری و میهمانان بوشهری از استان‌های همجوار برگزار شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا