شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25034
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : طرح آماربرداری از پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع کوه‌مند در استان بوشهر اجرا شد. به گزارش « صدای استان »؛ رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه شکار ممنوع کوه‌مُند با ۶۱ هزار هکتار مساحت، یکی از زیستگاه‌های مستعد انواع وحوش است که…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 24 آذر 1398 - 11:23

صدای استان : طرح آماربرداری از پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع کوه‌مند در استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش « صدای استان »؛ رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه شکار ممنوع کوه‌مُند با ۶۱ هزار هکتار مساحت، یکی از زیستگاه‌های مستعد انواع وحوش است که در شهرستان‌های دشتی و تنگستان استان بوشهر قرار دارد و بین ۱۰ متر تا ۷۸۹ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/9/23/11028163_793.jpg

خسرو درویشی افزود: این منطقه به علت دارا بودن چشم انداز‌های وسیع کوهستانی، دره‌های پر پیچ و خم طولانی و تنگه‌ها و شکارگاه‌های صعب العبور، دارای آبشخور‌های متعددی برای حیوانات وحشی است.

او ادامه داد: حیات وحش عمده منطقه شامل کل، بز، قوچ، میش، گرگ، کفتار، روباه، شغال، خرگوش و پرندگانی نظیر کبک، تیهو، انواع باز‌های شکاری (شاهین، بحری، لیل، دلیجه، انواع عقاب، کرکس و دال)، جغد، شاه بوف وانواع پرندگان کوچک جثه (چلچله کوهی، چک چک، کمر کلی، زنبور خوار، سهره، دارکوب، بادخورک و انواع گنجشک سانان) است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پوشش گیاهی منطقه نیز از نوع گیاهان مرتعی، بوته زار و گیاهان علفی یک یا چند ساله بوده و پوشش غالب منطقه کنار در دشت‌ها، بنه و بادام کوهی در ارتفاعات است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی نیز با اشاره به وجود پاسگاه محیط‌بانی در منطقه مند، گفت: مأموران اجرایی این پاسگاه، برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید، به طور مرتب گشت‌ دارند.

علیرضا جمادی افزود: با توجه به کمبود نیروهای اجرایی مختص حفاظت از این زیستگاه، نقش مردم بومی در حفاظت از گونه‌های شاخص این منطقه بیش از پیش احساس می‌شود.

او، ساخت آبشخور و آب انبار و به کارگیری امکانات حفاظتی در این منطقه را در کنار ساماندهی همیاران حیات وحش در این زیستگاه، از برنامه‌های مد نظر محیط زیست برای بهبود شرایط زیست محیطی این منطقه عنوان کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا