پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24998
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در نبرد روایت ها هر که از هنر و فرهنگ استفاده قویتری کند، پیروز است و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز با نگاه به گذشته، در راستای معرفی صحیح وضعیت موجود و تصویر سازی آینده گام بر می دارد. به گزارش «صدای…

تاریخ انتشار: شنبه ، 23 آذر 1398 - 11:16

صدای استان : رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در نبرد روایت ها هر که از هنر و فرهنگ استفاده قویتری کند، پیروز است و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز با نگاه به گذشته، در راستای معرفی صحیح وضعیت موجود و تصویر سازی آینده گام بر می دارد.

به گزارش «صدای استان» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر؛ امید پارسایی فر در نشست نخبگان و فعالان فرهنگی و قرآنی استان با حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ضمن اشاره به فعالیت های مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، حوزه هنری انقلاب اسلامی امید هنر انقلاب است.

وی با اشاره به بررسی کلید واژه های موجود در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: در این بیانیه ۴۱ بار کلمه جوانان آمده است که این اتفاق معنادار است و نشان از توجه سهم جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در چهارچوب اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

پارسایی فر افزود: حضور روحانی جوان نخبه و ممتاز به عنوان ریاست سازمان انقلاب اسلامی نیز نشانه ای از افق مقام معظم رهبری برای جوانان ایران اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به چشم اندازهای مهم حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: این نهاد ماموریت های خود را بر اساس گام دوم انقلاب، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پایداری، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، خانواده، کودک و نوجوان و تمدن اسلامی مد نظر قرار داده و مبنا را بر تولید آثار و محصولات هنری پایه گذاری کرده است.

پارسایی فر با اشاره به ابلاغیه ستاد مرکزی حوزه هنری و ریاست این نهاد، پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز با نگاه به گذشته، در راستای معرفی صحیح وضعیت موجود و تصویر سازی آینده در زمانه ای که نبرد روایت هاست گام بر می دارد.

وی با اشاره به ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: در نبرد روایت ها هر که از هنر و فرهنگ استفاده قوی تری کند، پیروز است و بی دلیل نیست که در آستانه چهله دوم انقلاب، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تصویر دقیقی از آینده و تمدن نوین اسلامی را مکتوب و صادر کردند.

پارسایی فر با اشاره به وظیفه اصلی هنرمندان اظهار داشت: وظیفه اصلی هنرمندان، ساختن آینده ای است که قرار است ایران اسلامی و تمدن نوین اسلامی را به واسطه آثار مختلف هنری، فیلم، موسیقی، تئاتر و داستان و رمان به مخاطب خود عرضه کند.

وی افزود: به این واسطه شاهد آینده ای که انسان ایران اسلامی می خواهد در راستا و ظرفیت گام دوم انقلاب داشته باشد خواهیم بود و برنامه ریزی خواهیم کرد.

پارسایی فر با اشاره به ظرفیت های هنری، فرهنگی و بومی استان ها و با ارائه پیشنهادی بیان کرد: حوزه های هنری انقلاب اسلامی هر استان برای اینکه بتوانند سهم دقیقی را در تجلی هنر انقلاب اسلامی داشته با‌شند می توانند به تقویت یک گونه هنری بپردازند.

وی افزود: در این راستا، حوزه هنری استان بوشهر با داشتن ظرفیت شهید رئیسعلی دلواری، شهید نادر مهدوی و پیشینه مقاومت در تلاش است تا هنر مقاومت را با همکاری دستگاه های فرهنگی نهادینه کند.

پارسایی فر در پایان گفت: امیدواریم برای تحقق این بیانیه همه نهاد ها در کنار هم گام برداشته و در راه تحقق تمدن نوین اسلامی کوشا باشیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا