جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24197
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانورهای واکسیناسیون دام و طیور در استان بوشهر برگزار می‌شود. به گزارش « صدای استان»؛ مرتضی بحرانی در حاشیه برگزاری مانور واکنش سریع واکسیناسیون طیور بومی و پرنده نیوکاسل در شهرستان دشتی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: با توجه به ماهیت کار…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 آبان 1398 - 09:31

صدای استان: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانورهای واکسیناسیون دام و طیور در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش « صدای استان»؛ مرتضی بحرانی در حاشیه برگزاری مانور واکنش سریع واکسیناسیون طیور بومی و پرنده نیوکاسل در شهرستان دشتی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: با توجه به ماهیت کار دامپزشکی معمولاً وقوع یک بیماری در جاهای مختلف را داریم که پیرو این وقوع واکنش سریع برای کنترل یا پیشگیری از بیماری‌ها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک واژه آشنا و یک کار معمول در دامپزشکی است اضافه کرد: در برابر بیماری‌هایی که از کشورهای همسایه یا مناطق مختلف وارد می‌شود یک واکنش سریع برای پوشش واکسیناسیون و یا پوشش ایمنی واکنش انجام می‌شود.

بحرانی افزود: برگزاری مانور واکنش سریع واکسیناسیون طیور بومی و پرنده نیوکاسل با واکسن مقاوم به حرارت از جمله برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان بوشهر به مناسبت هفته پدافند غیرعامل است.

وی اضافه کرد: به همین مناسبت واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های کوچک و بزرگ در سطح شهرستان بوشهر از فردا در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: روز دوشنبه هم بحث نظارت بهداشتی در فرآورده‌های خام دامی به صورت یک مانور در سطح شهرستان دشتستان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل انجام خواهد شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا