یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24066
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: هواشناسی بوشهر از تداوم ناپایداری‌های جوی به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان خبر داد. به گزارش « صدای استان »؛ رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد که امروز و فردا ناپایداری‌ها به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 6 آبان 1398 - 10:30

صدای استان: هواشناسی بوشهر از تداوم ناپایداری‌های جوی به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان خبر داد.

به گزارش « صدای استان »؛ رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد که امروز و فردا ناپایداری‌ها به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان و شمال خلیج فارس ادامه می‌یابد و در این مناطق به تناوب آسمانی ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و احتمال رعد وبرق و همچنین وزش باد (گاهی شدید) پیش بینی می‌شود.

زهرا راستگو افزود: بر این اساس، سواحل شمالی و مرکزی استان و مناطق شمالی خلیج فارس به سبب وزش باد مواج و متلاطم خواهد بود.

او ادامه داد: سه‌شنبه قدری از میزان ناپایداری‌ها کاسته می‌شود، اما چهارشنبه و پنجشنبه در برخی نقاط احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از پنجشنبه به طور محسوسی از دمای هوا کاسته می‌شود.

راستگو همچنین با اشاره به پیش بینی وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، گفت: آسمان استان در این مدت قسمتی تا نیمه ابری، در مناطق شمالی و مرکزی استان و بر روی دریا گاهی تمام ابری همراه با بارش پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.

او افزود: جهت وزش باد هم بیشتر شمال شرقی تا جنوب شرقی (گاهی متغیر) با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی و مرکزی ۱۸ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ و دور از سواحل گاهی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۵۷ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۸:۰۹، جزر دوم دریا ساعت ۱۳:۵۴ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۲۱ خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا