جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 21871
تعداد نظرات: ۰

مانور طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در گناوه روز شنبه از شبکه بهداشت ودرمان تا میدان مرکزی این شهر برگزار شد. به گزارش«صدای استان»؛ فرماندار گناوه در حاشیه این برنامه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به اینکه فشار خون بالا سبب انواع بیماری‌های غیرواگیر شده و مرگ و میر…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 19 خرداد 1398 - 10:37

مانور طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در گناوه روز شنبه از شبکه بهداشت ودرمان تا میدان مرکزی این شهر برگزار شد.

به گزارش«صدای استان»؛ فرماندار گناوه در حاشیه این برنامه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به اینکه فشار خون بالا سبب انواع بیماری‌های غیرواگیر شده و مرگ و میر را در جامعه افزایش داده، از مردم این شهرستان انتظار داریم که برای حفظ سلامتی و سنجش خود در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا گسترده شرکت کنند.

مانور طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در گناوه برگزار شد

سیدعلی پاک نژاد افزود: امیدواریم شهرستان گناوه در اجرای این طرح در سطح استان بوشهر پیشگام شود که به همکاری و مشارکت مردم در این زمینه نیاز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: مانور طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم بویژه افراد بالای ۳۰ سال در این شهرستان برگزار تا اجرای این طرح نتیجه بخش و با موفقیت انجام شود.

محمد بازیاری افزود: باتوجه به اینکه فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش نامگذاری شده و بسیاری از افراد جامعه از آن اطلاع ندارند، هدف اصلی این طرح شناسایی چنین افرادی است.

وی گفت: به منظور رفاه حال افراد تحت پوشش این طرح ۱۸ مرکز خانه بهداشت، ۲ بیمارستان، مراکز و درمانگاه‌های دولتی و خصوصی و ۳ پایگاه ثابت در میدان مرکزی شهر گناوه، گلزار شهدا و ساحل در صبح و بعدازظهر آمادگی کامل برای پذیرش مراجعه کنندگان دارند.

 

وی اظهار داشت: در این طرح که تا ۱۵ تیر ادامه دارد، کسانی که برای وضعیت فشار خون به مراکز تعیین شده مراجعه می‌کنند کارت ملی همراه داشته باشند که پس از انجام معاینه در سامانه ثبت پیامکی به آنان ارسال و به آنان اطلاع داده می‌شود در چه وضعیتی قرار دارند.

در پایان این مانور فرماندار و مسئولان شهرستان با مراجعه به پایگاه ثابت این طرح وضعیت فشار خون آنان سنجش شد.


برچسب ها: #فشار خون #گناوه
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا