پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 21691
تعداد نظرات: ۰

رئیس انجمن نجوم بوشهر از تعیین ۲۷ بهمن به عنوان روز نجوم استان خبر داد و گفت: بوشهر به عنوان قطب ستاره شناسی کشور معرفی شد که در این راستا خانه نجوم بوشهر راه‌اندازی می‌شود. به گزارش«صدای استان» به نقل ازتسنیم؛ حسن باغبانی ظهر امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از افتتاح…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 خرداد 1398 - 09:43

رئیس انجمن نجوم بوشهر از تعیین ۲۷ بهمن به عنوان روز نجوم استان خبر داد و گفت: بوشهر به عنوان قطب ستاره شناسی کشور معرفی شد که در این راستا خانه نجوم بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش«صدای استان» به نقل ازتسنیم؛ حسن باغبانی ظهر امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از افتتاح خانه نجوم بوشهر خبر داد و اظهار داشت: یک واحد مسکونی برای افتتاح خانه نجوم در اختیار انجمن نجوم بوشهر قرار گرفته که ۳۱ خرداد افتتاح می‌شود.

27 بهمن ماه به عنوان روز نجوم استان بوشهر تعیین شد

وی، از برگزاری ۱۰۹ کنفرانس نجوم در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: کنفرانس نجوم در استان بوشهر از سال ۱۳۸۹ تاکنون به صورت مستمر تشکیل و تاکنون ۱۰۹ کنفرانس برای عموم برگزار شده است.

رئیس انجمن نجوم استان بوشهر با اشاره به اینکه جشنواره کاوشگران آسمانی دانش آموزی در بوشهر آغاز بکار کرده است تصریح کرد: ۲۰ هزار دانش آموز زیر مجموعه اتحادیه ستاره شناسی استان بوشهر قرار دارد.

باغبانی با اشاره به راه‌اندازی اتحادیه ستاره شناسی در ایران و استان بوشهر افزود: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری نجوم جزء سبد درسی دانش آموزان قرار گرفته که در استان بوشهر این مهم به بهترین شکل فعالیت می‌کند.

وی، با بیان اینکه انجمن نجوم استان بوشهر به عنوان برترین نهاد ترویج نجوم ایران معرفی شده گفت: استان بوشهر برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی مونیخ به عنوان یکی از سخنرانان این کنفرانس دعوت شده که نشان از جایگاه انجمن نجوم استان بوشهر است.

رئیس انجمن نجوم استان بوشهر از عضویت استان بوشهر در اتحادیه ستاره شناسی ایران خبر داد و بیان کرد: با توجه به جایگاه نجوم استان بوشهر در عرصه ملی و بین‌المللی ۲۷ بهمن به عنوان روز نجوم استان تعیین و در این راستابه عنوان قطب ستاره شناسی کشور معرفی شده است.

باغبانی خانه نجوم بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این خانه دارای ۱۰ اتاق است که نیاز به همکاری برای تجهیز دارد.

وی با اشاره به ایجاد سه مرکز ستاره شناسی در استان بیان کرد: مرکز ستاره شناسی کوه‌مند، کوه بوشکان و کوه سیاه در استان بوشهر راه‌اندازی شده که با توجه به ظرفیت نجوم استان، شهرداری بوشهر می‌تواند نمادی از ستاره شناسی در شهر ایجاد کند.


برچسب ها: #بوشهر #نجوم
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا