پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 21144
تعداد نظرات: ۰

نایب رییس شورای شهر بوشهر در نشست علنی این شورا که با حضور شهردار و معاونان عمرانی و مالی شهرداری همراه بود، از تکمیل گزارش آسیب شناسی پروژه سنگفرش خیابان های انقلاب، نادر و صفوی توسط مشاور مربوطه خبر داد و گفت: اخیرا جلسه ای در دفتر معاونت عمرانی شهرداری درخصوص جمع بندی نظر مشاور…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 18 اردیبهشت 1398 - 10:11

نایب رییس شورای شهر بوشهر در نشست علنی این شورا که با حضور شهردار و معاونان عمرانی و مالی شهرداری همراه بود، از تکمیل گزارش آسیب شناسی پروژه سنگفرش خیابان های انقلاب، نادر و صفوی توسط مشاور مربوطه خبر داد و گفت: اخیرا جلسه ای در دفتر معاونت عمرانی شهرداری درخصوص جمع بندی نظر مشاور برگزار شد و بنده نیز از طرف شورا در آن حضور داشتم.

 

 

به گزارش « صدای استان »؛ روح الله نصرتی ادامه داد: طبق اعلام نظر شرکت مشاور “آرمانشهر” که از مجموعه های مهندسی و معماری دارای سابقه در کشور است و سابقه فعالیت در طرح جامع نوار ساحلی بوشهر نیز دارد، برای زیرسازی خیلی از نقاط سنگفرش این خیابان ها از آسفالت استفاده شده و در آزمایش ها مشخص گردیده مقاومت ملات که در پیاده راه باید ۱۵۰ باشد، ۷۶ برآورد شده و در سواره نیز این مقاومت بجای ۲۰۰ تا ۲۵۰، نصف این ارقام می باشد.

 

 

 

روح الله نصرتی با بیان اینکه بخش زیادی از کیفیت ضعیف و تخریب این پیاده راه ناشی از نظارت ضعیف بر پیمانکار و رعایت نشدن اصول فنی در پروژه بوده، خاطرنشان کرد: مشاور در گزارش مستند خود که حدود ۱۰۰ برگ است، اعلام کرده این سنگفرش ها قابل مرمت نیست و حتی در برخی نقاط امکان برداشت و نمونه گیری نبوده، چرا که زیرسازی آن به شکلی انجام شده که موجب خسارت به بخش های بیشتر این پروژه می شده است.

 

نصرتی تصریح کرد: طبق اعلام نظر مشاور، ۵۰ درصد کیفیت پایین پروژه ناشی از ضعف ناظرین بوده و در این جلسه از شهردار می خواهم در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشد و از حقوق شهر در برابر تخلفات کوتاه نیاید.

 

نصرتی نایب رییس شورای شهر با بیان اینکه هزینه پرداختی شهرداری جهت مشاوره این آسیب شناسی ۱۵۰ میلیون تومان بوده، ادامه داد: البته این هزینه برای طراحی هم بوده و خواستیم به نتیجه ای کارشناسی برسیم که اگر در آینده بحث جمع آوری سنگفرش خیابان های انقلاب، صفوی و نادر مطرح شد، و اکنون نیز مشاور رسما از غیرقابل ترمیم بودن آن گفته، بتوانیم دلیل فنی را با شهروندان و دستگاههای نظارتی در میان بگذاریم.

 

 

گفتنى است، با افزایش میزان تخریب این سنگفرش ها که مقاومت کافی برای تردد خودرو را نداشته و از سویی پیاده راه کردن آن با مخالفت بازار مواجه بود، شورای پنجم بوشهر مصوبه ای درخصوص امکان سنجی مرمت یا جمع آوری آن داشت؛ پروژه ای که ۲٫۵ میلیاردتومان در آن زمان برایش هزینه شد ولی به تدریج سنگفرش ها مقاومت خود را از دست داده و با حرکت خودروها روی آن، صدای تق و توق شان بلند شد.

 

 

 

 

منبع: خلیج فارس


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا