چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 18515
تعداد نظرات: ۰

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت:باتوجه به ورود سامانه جدید بارشی بارندگی ها در این استان تا پایان هفته جاری تداوم دارد. به گزاش «صدای استان»؛ زهرا راستگو درگفت و گو با ایرنا افزود: با فعالیت یک سامانه بارشی که از شب گذشته مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده در کنگان، دیر، جم،…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 21 آبان 1397 - 09:43

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت:باتوجه به ورود سامانه جدید بارشی بارندگی ها در این استان تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

به گزاش «صدای استان»؛ زهرا راستگو درگفت و گو با ایرنا افزود: با فعالیت یک سامانه بارشی که از شب گذشته مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده در کنگان، دیر، جم، اهرم، بوشهر و گناوه به ترتیب ۱۹، ۱۴، ۱۲، ۱۲، ۱۰ و ۱۰ میلیمتر بارش ثبت شد.

وی بیان کرد: این سامانه با شدت و ضعف تا فردا به صورت پراکنده دربیشتر مناطق جنوبی استان بوشهر فعال است.

راستگو ادامه داد: شهر بوشهر تاکنون با ۱۰۵ میلیمتر رکورددار بارش های پاییزی این استان است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی در این استان در هفته گذشته تا کنون در بوشهر، خارگ، دیلم، گناوه و برازجان به ترتیب ۱۰۵، ۹۵، ۸۱، ۵۴ میلیمتر باران ثبت شده است.

وی اظهار داشت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت سه شنبه وارد استان می شود که بارش های آن در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در سطح استان بوشهر محسوس است.

راستگو ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای بویژه پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: در نیمه جنوبی استان صبحگاه فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی و احتمال کاهش دید دور از انتظار نیست.

راستگو ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی گفت: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمترپیش بینی شده است.

راستگو افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۳۳ ، مد اول دریا ساعت ۱۱:۳۹ ، جزر دوم ساعت ۱۵:۵۹ و مد دوم در ساعت ۲۲:۲۴ خواهد بود.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا