پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 18498
تعداد نظرات: ۰

استاندار بوشهر گفت: سیاست فعلی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از سرمایه گذاری خارجی و کمک به فراهم کردن بسترهای توسعه سرمایه گذاری است. به گزارش «صدای استان» به نقل از مهر؛ عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در نشست با هیئت اقتصادی و تجاری کره جنوبی اظهار داشت: یکی از علاقمندی های ایران، ارتباطات تجاری و اقتصادی…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 20 آبان 1397 - 12:59

استاندار بوشهر گفت: سیاست فعلی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از سرمایه گذاری خارجی و کمک به فراهم کردن بسترهای توسعه سرمایه گذاری است.

به گزارش «صدای استان» به نقل از مهر؛ عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در نشست با هیئت اقتصادی و تجاری کره جنوبی اظهار داشت: یکی از علاقمندی های ایران، ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای آسیایی به ویژه شرق آسیاست و ژاپن و کره می‌توانند شرکای خوبی باشند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت پیش رو بهترین استفاده را برای توسعه روابط با کشورهای مختلف داشته باشیم، گفت: مایل هستیم با کشورهای پیشرو در آسیا روابط اقتصادی بیشتری داشته باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به مشترکات استان بوشهر با کره جنوبی خاطرنشان کرد: استان بوشهر به واسطه منابع نفت و گاز در عسلویه یک استان مهم محسوب می شود و در حوزه سرمایه گذاری، این استان می تواند بهشت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف نفت و گاز باشد.

گراوند با بیان اینکه یکی ازظرفیت های مهم استان بوشهر، دریا و حمل و نقل دریایی است، گفت: ظرفیت دریا در استان بوشهر، فرصتی ایده آل برای توسعه سرمایه گذاری های موفق است.

وی خطاب به مدیران هیئت کره‌ای یادآور شد: اگر شرکت شما موفق شود در حوزه سرمایه گذاری پالایشگاهی کار کند، در سایر زمینه ها هم شما راغب خواهید شد همکاری داشته باشیم.

استاندار بوشهر گفت: سیاست فعلی ایران به حمایت از سرمایه گذاری خارجی و کمک به فراهم کردن توسعه سرمایه گذاری است لذا از سرمایه گذاری شرکت های کره ای و ژاپنی در بوشهر استقبال می کنیم.

در مراسمی با حضور استاندار بوشهر و هیئت تجاری، اقتصادی از کره جنوبی، پنج تفاهم نامه همکاری در زمینه های بندری، نفت و گاز و قطار بین شهری به امضای مدیران مربوطه رسید.

این تفاهم نامه به امضای مدیر کل بندر و دریانوردی بوشهر، مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی و مدیرعامل شهرک جدید عالی شهر و نمایندگان هیئت اقتصادی کره ای به امضا رسید.

در زمینه بندر تفاهم نامه سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های صنعتی، لجستیکی و ارزش افزوده در اراضی مجتمع بندری نگین، تفاهم نامه احداث هتل دریایی در شهر بوشهر و تفاهم نامه احداث پایانه صادراتی مواد  معدنی در خورشهاب استان بوشهر  امضا شد؛ ضمن اینکه یک تفاهم نامه برای احداث قطاری بین شهری بوشهر و عالی شهر و احداث پالایشگاه نفت در منطقه ویژه شمال استان هم به امضا رسید


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا