چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 18485
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران در بوشهر گفت: میزان بارش ها از ابتدای مهر ( آغاز سال آبی) تا ۱۳ آبان نسبت به زمان مشابه پارسال بیش از ۱۶٫۵ برابر شده است. به گزارش «صدای استان»؛ فراز رابعی در نشست با مسئولان آب منطقه ای بوشهر افزود: در این مدت به طور میانگین…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 20 آبان 1397 - 10:33

مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران در بوشهر گفت: میزان بارش ها از ابتدای مهر ( آغاز سال آبی) تا ۱۳ آبان نسبت به زمان مشابه پارسال بیش از ۱۶٫۵ برابر شده است.

به گزارش «صدای استان»؛ فراز رابعی در نشست با مسئولان آب منطقه ای بوشهر افزود: در این مدت به طور میانگین در کشور، ۲۴ میلیمتر باران باریده در حالی که پارسال در این مدت ۹ میلیمتر باران داشتیم.

وی ادامه داد: بارش‌های این مدت، نسبت به میانگین شرایط عادی در ۵۰ سال گذشته که ۱۵ میلیمتر بوده، حدود ۶۰ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران همچنین میزان بارش از ابتدای مهر تا ۱۳ آبان را در استان بوشهر ۲۲ میلیمتر عنوان کرد و گفت: پارسال در این مدت بارش در استان بوشهر نبوده این میزان نسبت به شرایط عادی که مقدار بارندگی در این مدت ۶٫۷ میلیمتر است، ۲۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رابعی بیان کرد: این اعداد نباید ما را به برطرف شدن مشکلات کم آبی امیدوار کند زیرا هنوز چیزی از سال آبی نگذشته و ۵۰ درصد بارش‌ها باید در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین رخ دهد.

وی با اشاره به دوره طولانی مدت خشکسالی در کشور، افزود: در یازده سال گذشته، بارش‌ها هیچ گاه بیش از میانگین نبوده و همین موضوع بر روی دِبی آب رودخانه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی تاثیر گذاشته است، به طوری که با یک سال ترسالی، نمی‌توان انتظار داشت مشکل کم آبی حل شود.

مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران با اشاره به اینکه از ۱۶ دشت استان بوشهر، ۱۲ دشت ممنوعه هستند، یادآور شد: چهار دشت دیگر هم در محدوده ساحلی قرار دارند که قابل استفاده نیستند.

رابعی میزان افت آب دشت‌ها را در استان بوشهر سالانه ۱۷ سانتیمتر اعلام کرد و گفت: به طور مثال میزان آب دشت بوشکان طی سال‌های گذشته ۲۲ متر افت کرده است.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا