جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 18418
تعداد نظرات: ۰

همزمان با دهه آخر ماه صفر مراسم رونمایی از کتاب «موسم ماتم» نوشته محمد مظفری در گناوه برگزار شد. به گزارش «صدای استان» به نقل از مهر؛ همزمان با دهه آخر ماه صفر  مراسم رو نمایی از کتاب «موسم ماتم» نوشته محمد مظفری در مجمتمع فرهنگی هنری خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه برگزار…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 13 آبان 1397 - 10:23

همزمان با دهه آخر ماه صفر مراسم رونمایی از کتاب «موسم ماتم» نوشته محمد مظفری در گناوه برگزار شد.

به گزارش «صدای استان» به نقل از مهر؛ همزمان با دهه آخر ماه صفر  مراسم رو نمایی از کتاب «موسم ماتم» نوشته محمد مظفری در مجمتمع فرهنگی هنری خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه برگزار شد.

«موسم ماتم» رونمایی شد

محمد مظفری نویسنده و پژوهشگر این کتاب عصر شنبه در این مراسم گفت: این کتاب را در مدت ۱۰ سال با تحقیق و پژوهش از افراد قدیمی شهرستان گناوه و بندر ریگ در مراسم محرم و صفر گردآوری کرده و به چاب رساندم.

وی افزود: این کتاب شامل برنامه‌های مراسم روضه‌خوانی و سینه‌زنی است و همچنین  پیرامون مراسمی که در ایام محرم و صفر در روستاها و شهرهای گناوه و بندر ریگ انجام می شود به رشته تحریر درآمده است.

وی اضافه کرد: این کتاب که درباره تاریخ شفاهی و تحقیق میدانی از مراسمات روضه سیدشهداء (ع) و مروری بر تاریچه مراسم و سوگواره های مذهبی در شهرستان گناوه  به چاپ رسیده است.

مظفری ادامه داد: در این کتاب به نوحه خوانان قدیم و جدید دو شهر گناوه و بندر ریگ و سبک نوحه‌خوانی آنها و همچنین به مراسمی که در قدیم و در حال حل حاضر اجرا می شود به طور کامل اشاره شده است.


برچسب ها: #گناوه
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا