سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 18136
تعداد نظرات: ۰

چهار روز از تصمیم اخیر استاندار مبنی بر باز شدن اکثر ادارات استان در روزهای پنج شنبه می گذرد. بررسی ها نشان می دهد این تصمیم در مجموع بازخورد مثبتی در جامعه نداشته و طبیعتا کارمندان نیز استقبالی از این موضوع نکرده اند. به گزارش « صدای استان »؛  در این برهه از زمان شاید دلیل اصلی عدم…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 24 مهر 1397 - 15:07

چهار روز از تصمیم اخیر استاندار مبنی بر باز شدن اکثر ادارات استان در روزهای پنج شنبه می گذرد. بررسی ها نشان می دهد این تصمیم در مجموع بازخورد مثبتی در جامعه نداشته و طبیعتا کارمندان نیز استقبالی از این موضوع نکرده اند.
به گزارش « صدای استان »؛  در این برهه از زمان شاید دلیل اصلی عدم استقبال مردم و کارمندان، رکود وضعیت و بحران اقتصادی باشد. این تصمیم برای مردم از آن جهت بی اهمیت است که اساسا مردم در آن سطح از زندگی نیستند که بنا به دلیل اصلی گفته شده در نامه ابلاغی به ادارات یعنی  رونق اقتصادی به ادارات مرتبط مراجعه کنند.
نتیجه تصویری برای تعطیلی پنج شنبه
بنابر این اولویت زندگی مردم یک روز باز شدن ادارات مربوطه نیست چرا که اضافه شدن روز کاری دیگر به نوعی موید آن است که آنقدر رونق اقتصادی وجود دارد که جهت رسیدگی به امور اقتصادی آنان، زمان کم آمده است.
مورد دوم کارمندانی هستند که به نوعی دچار دوگانگی در زندگی شده اند یعنی اینکه از طرفی هزینه ای بابت رفت و آمدهای ناشی از این تصمیم در این شرایط بغرنج  به این طبقه متوسط و آسیب پذیر اضافه شده و از طرفی دیگر اوقات فراغتی را که می توانستند در آب و هوای خوب پیش رو با فرزندان و خانواده خود پس از یک تابستان داغ را بگذرانند از دست داده اند.
در بحث اداری نیز این نکته غیر قابل اغماض است که با اضافه کردن یک روز کاری دیگر در بحث مصرف و اتلاف انرژی، دولت محلی متحمل ضرر خواهد شد.
از طرفی با عزیمت کارمندان در ساعت دو به منزل ادارات ناهار را از برنامه روزانه حذف می کنند که به صورت مستقیم بر معیشت قشری از مردم من جمله غذاخوری ها و به صورت غیر مستقیم بر فروشندگان مواد اولیه تهیه مورد ذکر شده تاثیر منفی خواهد شد.
در واقع حذف غذای روزانه کارمندان نه تنها جایگزین اتلاف انرژی در روز پنجشنبه نخواهد شد بلکه نیمچه رونق حاصل از باز بودن ادارات برای قسمتی از کاسب کاران هم از بین خواهد رفت.
در آخر به عنوان نمونه ناهماهنگی پیش آمده مابین برخی ادارات استثنا شده همچون اداره را و شهرسازی -که  در لیست ۲۷ اداره مشمول طرح وجود ندارد – و ارتباط مستقیمی با اداره منابع طبیعی دارد نیز مشکل ارباب رجوع ها را دو چندان می کند. چرا که فردی که در روز پنجشنبه به منابع طبیعی مراجعه می کند باید برای ادامه کار خود شنبه هم به راه و شهرسازی مراجعه کند.
نتیجتا اینکه فارغ از مباحث کارشناسی و اشکالات این تصمیم جناب آقای گراوند  حداقل استحکام بنیان خانواده را در نظر گرفته و به دلیل فشار حاصل از مسئله اقتصادی به قشرِ متوسطِ رو به افولِ جامعه یعنی کارمندان در آب و هوای خوب پیش رو با تجدید نظر خود حس خوب در کنار فرزندان بودن را در تعطیلات آخر هفته به این طبقه جامعه هدیه دهد./بیداران

برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا