سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24789
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس جهاد کشاورزی استان دیر گفت: بارش تگرگ در روز سه‌شنبه هفته جاری به یکهزارو ۲۱۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی در این شهرستان خسارت وارد کرد. به گزارش «صدای استان»؛ عیسی محمددوست درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برآورد انجام شده از این میزان مزارع گوجه فرنگی خسارت…

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 14 آذر 1398 - 13:12

صدای استان : رئیس جهاد کشاورزی استان دیر گفت: بارش تگرگ در روز سه‌شنبه هفته جاری به یکهزارو ۲۱۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی در این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش «صدای استان»؛ عیسی محمددوست درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برآورد انجام شده از این میزان مزارع گوجه فرنگی خسارت دیده یکهزار و ۲۰۰ هکتار کشت در فضای باز و ۱۰ هکتار گلخانه است.

تگرگ به ۱۲۱۰ هکتار مزارع گوجه فرنگی دیر بوشهر خسارت رساند

وی گفت: میزان خسارت بارش تگرگ به مزرعه‌های گوجه فرنگی شهرستان دیر در مناطق لمبدان‌های بالایی، پایینی و حاجی آباد، تل رییس ، بنای راشد و صحرای بردستان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد است.

رئیس جهاد کشاورزی دیر با اشاره به اینکه مزارع گوجه فرنگی خسارت دیده بیمه نیست افزود:  برآورد ریالی میزان خسارت وارد شده به مزارع گوجه فرنگی این شهرستان بر اثر تگرگ ۳۵ میلیارد تومان است.

محمددوست اضافه کرد: در سال جاری پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دیر زیر کشت گوجه فرنگی خارج فصل ( زمستانی) است که پیش بینی می‌شود در صورت مساعد بودن هوا  ۳۵۰ هزار تن محصول از آنها برداشت شود.

رئیس جهادکشاورزی دیر ادامه داد: هم‌اکنون قیمت فروش هر کیلوگرم گوجه فرنگی بصورت عمده هشت هزار تومان است.

برداشت محصول گوجه فرنگی زمستانی در شهرستان دیر از بیستم آذرماه جاری آغاز می‌شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا