یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳
کد خبر: 42116
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های راهداری و ایمن‌سازی تردد در جاده‌های استان بوشهر گفت: اعتبارات اجرا طرح‌های راهداری و راهسازی استان با افزایش بیش از ۶ برابری به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

تاریخ انتشار: شنبه ، 26 خرداد 1403 - 18:04

به گزارش صدای استان؛ عبدالکریم اخترشناس ، با اشاره به اینکه در دولت شهید آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به طرح‌های راهسازی، راهداری و اصلاح و ایمنی محورهای پر تصادف در استان بوشهر شد، اظهار داشت: در این راستا اعتبارات عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در دولت سیزدهم رشد چند برابری یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در قالب ۱۱۵ قرارداد ۳۶۷ میلیارد تومان تخصیص یافت، خاطرنشان کرد: این اعتبار در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که رشد بیش از ۶ برابری نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر طرح‌های این مجموعه در سال گذشته در قالب ۱۵۰ قرارداد کوچک و بزرگ اجرایی شد، تصریح کرد: در بخش نگهداری جاده‌ها سال قبل روکش آسفالت و لکه گیری ۵۴۷ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان انجام شد که نسبت به سال ماقبل آن رشد ۱۲۴ درصدی داشته است.

اخترشناس ارتقای کیفیت راه‌های استان، ایمنی کاربران جاده‎ای و کاهش استهلاک خودروها را از اهداف مهم این طرح‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: در این راستا فاز دوم و تکمیلی پروژه تعریض و بهسازی محور جاده‌ای سعدآباد به  وحدتیه دشتستان آغاز شد.

وی طول این پروژه را ۵٫۵ کیلومتر دانست و بیان کرد: برای اجرا این پروژه در راستای رفع پیچ‌های پر حادثه ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اهمیت پروژه تعریض و بهسازی محور جاده‌ای سعدآباد به  وحدتیه دشتستان را برشمرد و افزود: با تکمیل این پروژه، عرض این محور پرتردد به ۱۱ متر می‌رسد که نقش به‌سزایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده ای دارد./تسنیم


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا