جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 31487
تعداد نظرات: ۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون ۶ هزار دوز واکسن کرونا اسپوتنیک وی روسی و هندی وارد این استان شده است.

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 فروردین 1400 - 13:01

کتر سعید کشمیری در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس سند ملی واکسیناسیون تعدادی از کارکنان بهداشت و درمان و سالمندان ساکن در خانه‌های سالمندان از جمله واولویت‌های نخست طرح واکسیناسیون مشخص شده اند.

وی بیان کرد: براساس سند ملی واکسیناسیون کارکنان مراکز بهداشت و درمان که مستقیم با بیماران کووید ۱۹ در تماس هستند، کارکنان بخش‌های مراقبت ویژه، اورژانس، آزمایشگاه‌ها، پزشکان  درمانگاه‌ها، پرستاران و کارکنانی که به صورت غیرمستقیم با بیماران در تماس هستند زیر پوشش تزریق واکسن کرونا قرار گرفته اند.

کشمیری اضافه کرد: کارکنان پاکبان و آرامستان‌ها از  جمله افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند و در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا در استان براساس سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود و هیچ سلیقه و تصمیم منطقه ای و محلی در این کار دخالت ندارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ ‌جمعه ششم فروردین ماه ۱۴۰۰، ۹۹ نفر است که از این شمار ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و چهار نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری با بیان اینکه امروز مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۱۲ نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند که از این شمار ۸۹۱ مورد به طور قطعی و ۲۱ نفر مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۲هزا رو ۳۱۰ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری بیان کرد: با شروع موج چهارم کرونا در کشور و همچنین افزایش مبتلایان در استان باید منتظر وضعیت قرمز و خطر در استان بوشهر باشیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا