جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 31468
تعداد نظرات: ۰

در تهران بعد از ساعت ۹ شب اگر با وسیله نقلیه خود در خیابان باشید، جریمه می‌شوید ولی به راحتی از همان تهران می‌توانید به شمال بروید و بخوانید که « خاطرات شمال محاله یادم بره»

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 2 فروردین 1400 - 20:50

مصطفی داننده- دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت گفته است:« همکاران ما نگران افزایش موارد (کرونا) با افزایش سفرها هستند. فقط از یک استان از ۴۹ نمونه ۲۹ نمونه ویروس جهش یافته بود.»

جا دارد به وزیر بهداشت که روزها و شب‌های پرکار را هم سپری می‌کند، بگوییم که ما هم نگران بودیم و انتظار داشتیم شما به عنوان فرمانده مبارزه با کرونا، سفر رفتن در نوروز را لغو کنید.

 

هرکس در اواخر سال سخت ۹۹ در مورد محدودیت‌های نوروزی از من سوال می‌کرد، به او می‎گفتم که با توجه به گسترش کرونای جهش یافته به احتمال زیاد همچون نوروز گذشته، سفر نخواهیم داشت.

آقای وزیر! سفر کردن را آزاد گذشته‌اید و بعد نگران هم هستید؟

با کمال تعجب اما سفرها لغو نشد و فقط حضور در برخی از شهرها ممنوع شد. این تصمیم یعنی سلام دوباره به کرونا و قرمز شدن بسیاری از شهرها.

 

وزیر بهداشت شده است مثل کسانی که خانه کاهی در مسیر باد ساخته‌اند. معلوم است که این خانه را یک باد کوچک با خود خواهد برد چه برسد به طوفان!

شما به جای امروز باید قبل از آغاز نوروز نگران وضعیت قرمز شهرها می‌شدید و از بحران احتمالی جلوگیری می‌کردید. خوب است شما خود اهل درمان هستید و می‌دانید مهم‌ترین شعار آنها، پیشگیری بهتر از درمان است. کاش پیشگیری می‌کردید و اجازه نمی‌دادید امروز همه نگران کرونا باشیم.

 

بارها نوشتیم و گفتیم که مردم از شرایط کرونایی خسته شده‌اند و از هر فرصتی برای رهایی از این شرایط استفاده می‌کنند. وقتی به عنوان ستاد ملی کرونا، سفر کردن را محدود نمی‌کنید، این پیام را به مردم منتقل می‌کنید که شرایط عادی است و آنها می‌توانند به سفر بروند.

لطفا داستان مقصر جلوه دادن مردم را تمام کنید و نگران تصمیم‌های خود باشید. اگر آمار بالا برود، مردم مقصر درجه دو هستند و شما و کسانی که اجازه دادید سفر رفتن آزاد باشد باید پاسخگوی بالارفتن آمار باشید.

 

این آه و ناله کردن را تمام کنید و به جای آن در زمان و مکان درست، بهترین تصمیم را بگیرید. تصمیم درست نمی‌گیرید و بعد از اینکه کار از کار گذشت، لب به گلایه می‌گشایید و می‌گوید که مدیر کل مرده شور خانه هستید!

جالب‌ترین قسمت ماجرا این است که در تهران بعد از ساعت ۹ شب اگر با وسیله نقلیه خود در خیابان باشید، جریمه می‌شوید ولی به راحتی از همان تهران می‌توانید به شمال بروید و بخوانید که « خاطرات شمال محاله یادم بره»

 

در پایان باید یک نکته ساده را به وزیر محترم بهداشت و ستاد ملی کرونا یادآوری کنم. نگران شدن را به ما بسپارید و شما تصمیم درست بگیرید. اگر هم ما نگران باشیم و هم شما، مشکلی از مشکلات کشور حل نمی‌شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا