جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 31386
تعداد نظرات: ۰
در گفتگو با رئیس شورا؛

رئیس شورای روستای دویره گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در این روستا را ارائه نمود.

تاریخ انتشار: جمعه ، 22 اسفند 1399 - 11:58

پروانه پاپری _ حسین حیدری رئیس شورای روستای دویره : پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز، عید سعید باستانی را خدمت همه هم استانی و مردم شریف روستا تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سال ۱۴۰۰ سال خوب و پر برکت و عاری از بیماری و همچنین سلامتی آرزومندیم.
وی ضمن تبریک سال جدید بیان داشت: در سالی که گذشت شاهد بیماری و مشکلات بسیاری بودیم که امیدواریم با پایان سال تمامی این مشکلات هم خلاصی پیدا کند.

 

حیدری با توضیحاتی درباره این روستا بیان داشت : روستای دویره، روستایی از توابع بخش مرکزی در استان بوشهر می‌باشد که بالغ بر ۲۰۰۰ خانواده است که جمعیت ۵۰۰۰ هزارنفری را تشکیل داده است که بیشتر از قشر کارمند، تعدادی کشاورز و دامدار می‌باشند.
هدف از ایجاد دهیاری همان کار شهرداری مستقر در شهر را انجام می‌دهد که هدف ایجاد بستری برای قانونمند کردن ساخت و سازهای روستایی می‌باشد که در سال ۹۹ دهیاری دویره در برخی از عملکردها ۴۰۰ پرونده ساختمانی و مکاتبات با سازمان ها، ادارات و نهادهای دولتی داشته است.

حیدری ادامه داد: منابع درآمدی دهیاری از درآمد حاصل از واریز عوارض ارزش افزوده و آلایندگی و عوارض محلی پروانه‌های ساختمانی می‌باشد بودجه دهیاری متغیر است و بصورت ثابت نیست.

 

رئیس شورا با برشمردن مشکلات موجود در روستا پرداخت و اظهار داشت : از مهم ترین مشکلات روستا، نبود درمانگاه شبانه روزی است که تلاش‌های فراوانی شد ولی از طرف مسئولین جواب مثبتی نگرفتیم و مشکل دیگر نبود یک شعبه بانک است که پس از پیگیری‌های لازم هنوز میسر نشده است.

حیدری خاطر نشان کرد امکانات تفریحی آموزشی بهداشتی برگزاری کلاس‌های آموزشی روستا کلاسهای قرآنی در کانون قرآن برگزار و مورد توجه خانواده ها قرار گرفته و مستمر آن در حال آموزش می‌باشند، آموزش بهداشتی نیز از طریق مرکز بهداشت اغلب برگزار می‌شود و تعاملاتی با ادارات داشته‌ایم که بیشتر اوقات با مراجعه به تمامی ادارات نسبت به نوع خواسته خودمان مراجعه می‌کنیم و در حوزه استانداری،فرمانداری و بخشداری بیشترین همکاری را داشته‌اند  همچنین لازم میدانم از نماینده محترم مردم بوشهر،گناوه ، دیلم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای جمیری و همچنین رییس دفتر وی آقای بهزادی تشکر کنم.

 

 

رییس شورای دویره اظهار داشت: با عنایت به اینکه روستای دویره مرکزیت و ثقل تمام روستاها قرار دارد، وبا توجه به آتش سوزی‌های زیادی که در حوزه ما انجام می‌شد و هیچگونه پایگاهی در این حوزه وجود نداشت تصمیم بر این گرفتیم که با هماهنگی و همکاری عزیزان بزرگوار در بخشداری، فرمانداری و استانداری زمینی که در اختیار دهیاری بود را به احداث پایگاه آتش نشانی اختصاص دهیم و به حول قوه الهی این پایگاه در دهه مبارکه فجر سال جاری با حضور جناب آقای قربانی معاون محترم امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل محترم دفتر امور روستایی و فرماندار محترم شهرستان بوشهر افتتاح گردید. این یکی از وظایف ما بود که بتوانیم این کار را برای مردم روستا و این حوزه از بخش مرکزی شهرستان انجام دهیم.وی با پرداختن به دیگر فعالیت‌ها ادامه داد:  در روستا فعالیت‌های دیگری انجام شده از جمله ایجاد رختکن ورزشگاه شهدای بوستانی بود که سالیان سال روستا زمین چمن داشت اما رختکنی در این زمین نبود و تیم‌های لیگ برتری از جمله شاهین شهرداری بوشهر، ایرانجوان بوشهر که قبلاً در لیگ برتر قرار داشتند برای تمرینات از چمن استفاده می‌کردند که متاسفانه رختکنی نبود با نشستی که با اعضای شورا و دهیاری انجام دادیم تصمیم بر این شد که رختکنی برای استادیوم ورزشی آماده و مهیا کنیم

وی یادآور شد : از اقدامات دیگری که در راستای فعالیت‌های دهیاری و شورا در روستا انجام شده است نصب دوربین های مدار بسته بود که نیاز مبرم به این قضیه وجود داشت که تصمیم بر این کار هم گرفتیم و خداروشکر طی اقدامی این امنیت برای روستا عملی شد.

 

همچنین در بحث کارهای فرهنگی، کتابخانه‌ای بالغ بر ۲۸۰ متر زیربنا کلنگ زنی آن انجام و الان شروع به کار شده است که در تلاش هستیم با همت خیّر بزرگوارمان و همچنین حمایت‌های بیشمار جناب فرماندار آقای دکتر جمشیدی تا قبل از خاتمه دوره پنجم شورای اسلامی بتوانیم این را به بهره برداری برسانیم.

رئیس شورای دویره اعلام داشت : یکی از دغدغه های جوانان روستای ما نداشتن پارک بود که این هم با همت و تلاش همکارانم و دهیاری محترم چندین پارک در روستا احیا و افتتاح گردید و مورد استفاده جوانان و نوجوانان قرار گرفته است. و در بحث شبکه‌گذاری فاضلاب روستا با توجه به اینکه از سال ۹۶ فاضلاب روستای دویره که یکی از زیرساخت‌های شهر شدن داشتن یک فاضلاب است این هم محقق شد اما یک قسمتی از کار رها شد که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم ان شالله دارد به اتمام می‌رسد.

 

 

حیدری اضافه کرد : با توجه به نیاز مردم روستا به اورژانس ۱۱۵ و نبود این مرکز تصمیم بر این گرفتیم که اورژانسی داشته باشیم و با پیگیری‌هایی که انجام شد همزمان با دیگر پروژه‌ها با حضور فرماندار بوشهر و دکتر جمشیدی افتتاح گردید .

تقدیر و تشکر میکنم و امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی روزها ، ماه ها و سالهای آینده برای اهالی روستا باشم.

عملکردهای دوره پنجم شورای اسلامی و دهیاری روستای دویره

۱_احداث دو میدان در سطح روستا با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان

۲_بازسازی بلوار سوئیچ به مساحت هزار و ۱۳۳۰ متر مربع و با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان

۳_روشنایی بلوار شهید سوئیچ با اعتبار ۴۷۰ میلیون تومان

۴_احداث پارک ثارالله به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۵۰ میلیون تومان

۶_ احداث پارک جانباز شهید کرم محمدی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و با اعتبار ۷۰ میلیون تومان

۷_ احداث پارکینگ خودروی دهیاری به مساحت ۶۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان

۸_ اجرای کانال دفع آبهای سطحی داخلی روستا به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان

۹_احداث رختکن ورزشگاه شهید بوستانی روستا به مساحت ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان

۱۰_نصب دوربین مداربسته در بلوار اصلی روستا با اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان

۱۱_خرید ماشین و احداث پایگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی روستا به مساحت ۱۸۰ متر مربع و با اعتبار ۱ میلیارد تومان

۱۲_ نامگذاری کوچه ها به اعتبار ۵۰ میلیون تومان

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا