پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 31248
تعداد نظرات: ۱
وحید امیر

این سخنان ایشان از دو حالت خارج نیست؛  یا جناب ایرانی به تازگی به ایران برگشته‌اند و هیچ گونه خبری از وضعیت و فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی ندارند یا اینکه مردم استان بوشهر را بسیار ساده و خواب فرض کرده‌اند.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 4 اسفند 1399 - 15:37

وحید امیر – جمهوری اسلامی ایران، روزها و ماه‌های سختی را  تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیش دارد.

 

مشکلات معیشتی و بحران کرونا به شدت مشارکت مردم در انتخابات را متاثر ساخته و به نظر می‌رسد دولت روحانی هیچگونه سیاست و استراتژی مشخصی مبنی بر ترغیب به مشارکت مردم در انتخابات ندارد به طوری که بعضا، مدیران دولت در این مورد سخنانی می‌رانند که به نظر می‌آید برآمده از ذهنی مشوش است.

استان بوشهر از این دست مدیران کم ندارد که یکی از آنان جناب ایرانی معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر است که در سخنانی عجیب اعلام کرده‌اند اجازه نمی‌دهیم پول‌های کثیف خرج انتخابات در شورای شهر شود.

 

این سخنان ایشان از دو حالت خارج نیست؛  یا جناب ایرانی به تازگی به ایران برگشته‌اند و هیچ گونه خبری از وضعیت و فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی ندارند یا اینکه مردم استان بوشهر را بسیار ساده و خواب فرض کرده‌اند.

 

بسیار عالی! جناب ایرانی!  جامعه ترغیب و تحریک شد و با این مواضع قدرتمندانه جنابعالی، جامعه به طور حداکثری در انتخابات مشارکت پیدا خواهند کرد، همانطور که همه ما می‌دانیم دغدغه کل نظام برخورد با پول‌های کثیف در انتخابات است اما موضوعی که مانع جدی در تحقق این امر است این است که مبارزه و حذف این عمل، مستلزم تصویب و به کارگیری قانون است که تاکنون قانون  صریح و دقیقی در این موضوع نداشته‌ایم.

 

اذهان جامعه هم در این مورد به آگاهی کامل رسیده است چرا که در انتخابات دوره قبلی شورای شهر بوشهر، شاهد بودیم که چگونه حضور پول‌های کلان در سرنوشت انتخابات تاثیر زیادی گذاشت.

هیچگونه تنگنا و محدودیتی برای کاندیداهای محترم وجود نداشت و آنها با تمام توان، پول‌هایی که منشا آنها مشخص نبود را به عرصه تبلیغات انتخابات آوردند چرا که به درستی ضرورت را در میدان دادن به این حجم از پول دیده بودند.

 

 

حال جناب ایرانی که ظاهرا مشخص نیست در چه فضایی این سخنان را رانده‌اند، پرچمدار مبارزه با پول‌های کثیف در انتخابات شده‌اند که امری مبارک در کشور خواهد بود تا آیندگان از استان بوشهر به عنوان پیشتاز  مبارزه با این فساد یاد کنند؛ بسم الله جناب ایرانی با قدرت استارت این کار را بزنید و کاری کنید کارستان و یقین داشته باشید رسانه عصر بوشهر و صدای استان تا آخر در حمایت از شما و در کنارتان و همراه‌تان خواهد بود تا شگفتی‌ساز شوید؛ اما جناب ایرانی اگر نتوانستید حتی جلو ۱۰ درصد از پول‌های کثیف انتخابات در استان بوشهر را بگیرید به تندترین شکل ممکن شما را مورد حمله و نقد قرار خواهیم داد چرا که به بدترین شکل ممکن، شعور سیاسی و اجتماعی مردم را مورد حمله قرار داده‌اید.

 

امروز بیش از هر زمان دیگری مردم نسبت به مسئولان بی اعتماد شده‌اند که قطعاً این بی اعتمادی بر مشارکت مردم در انتخابات تاثیر سوء دارد.

چه لزومی دارد یک مسئول به این بی‌اعتمادی با سخنان نسنجیده دامن بزند؟ یک آدم بی سواد هم می‌داند که مبارزه با پول‌های کثیف و شفافیت در هزینه‌های انتخابات، اهرم می‌خواهد. جناب ایرانی با کدام اهرم به این کارزار آمده‌اید؟؟

 

بهتر است مسئولان محترم به جای شعارهای پوپولیستی و دهان‌پرکن، تمرکز خود را بر تقویت زیرساخت‌های شفافیت‌زا در هزینه‌های انتخابات بگذارند نه اینکه با ایجاد فضای هیجانی به زعم خویش سعی در ترغیب مشارکت داشته باشند.

 

انتخابات در دوره قبل شورای شهر خصوصاً در شهرهای بزرگ استان، مبین این بود که اگر مسئولان امر، سازوکار مناسب را در راستای شفافیت هزینه‌های انتخابات برای انتخابات خرداد ۱۴۰۰ پیش بینی نکرده باشند، شاهد حجم زیادی از پول‌های کثیف بیش از گذشته خواهیم بود و البته واضح است که تاکنون مسئولان استان هیچگونه اقدامی در جهت بهره گرفتن از سازوکار مشخصی انجام نداده‌اند که اگر انجام داده بودند بارها آن را اعلام می‌کردند.

 

شوربختانه مسئولان هیچ‌گونه تعهدی نسبت به معضلات پیش و پس از انتخابات ندارند که این رویه جز بسط نارضایتی عمومی چیزی در بر نخواهد داشت.

ما هم می‌دانیم که شفافیت در هزینه‌های انتخابات و مقابله با پول‌های کثیف در انتخابات کار سخت و مشکلی است چرا که این پول‌ها قابل محاسبه نیستند و از کانال‌های غیررسمی به میدان می‌آیند، اما مسئولان مربوطه تا حدودی در این زمینه می‌تواند نقش آفرینی کنند و با آگاهی بخشی به جامعه، افکار عمومی را از ماهیت کاندیداهایی که پول‌های کلان و مبهم را به عرصه انتخابات آورده‌اند مطلع و آگاه نمایند، نکته‌ای که مدیران و مسئولان مربوطه از آن غافلند.


تعداد نظرات: ۱
ایرانی
15:37 - 1399/12/04

سلام. جناب ایرانی و کل بخشداران و فرمانداران اگر تونستن ۴ تا پیرزن را که وسط مسجد و جلو صندوق التماس مسکنن به مال ما رای بدین و برگ تعرفه را از دست مردم می قاپن مدیریت کنند، بعد بروند سراغ پول های کثیف!
والله!

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا