شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 31187
تعداد نظرات: ۰

استاندار بوشهر: بسته شدن دروازه‌های بوشهر به روی مسافران در تعطیلات آخر هر هفته، یکی از راهکارهایی است که برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اجرا می‌شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 27 بهمن 1399 - 14:03

عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای پیشگیری از ورود مسافران، ورودی‌های این استان از بعدازظهر چهارشنبه‌ تا جمعه هر هفته بسته می‌شوند.

او از فرمانداران خواست با همکاری و پشتیبانی نیرو‌های دهیاری نیروی انتظامی را در این زمینه همراهی کنند.

استاندار بوشهر، با اشاره به تغییر رنگ کرونایی استان مجاور بوشهر و هشدار‌های وزارت بهداشت در زمینه شیوع ویروس جدید کرونا در کشور عنوان کرد: همه باید خود را برای مقابله با سرکش‌ترین ویروس جهش یافته با قابلیت سرایت و مرگ و میر بالا نسبت به ویروس قبلی آماده کنیم، زیرا کوتاهی در رعایت اصول بهداشتی باعث بروز خیز سنگین بیماری می‌شود.

گراوند ادامه داد: تاکنون با همدلی مردم با مسئولان، ویروس کرونا در کشور نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی به خوبی کنترل شده‌ و میزان مرگ و میر ناشی از آن در کشور کمتر بوده‌ است.

او افزود: با توجه به ضربه‌ای که به بازاریان و اصناف در جریان اعمال محدودیت‌های ناشی از پیشگیری شیوع ویروس کرونا وارد شده‌است با هرگونه ایجاد محدودیت جدید برای بازار و اصناف به ویژه در شرایطی که به آخر سال نزدیک می‌شویم، مخالفیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: اگر بتوانیم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اسفند را به همین شکل پشت سر بگذاریم پیش بینی می‌شود نوروز سال آینده را بتوانیم با آرامش بیشتری طی کنیم و گرفتار خیز چهارم بیماری کووید ۱۹ نشویم.

گراوند با اشاره به اینکه کاهش ۳ درصدی رعایت اصول بهداشتی پیام خوبی برای استان بوشهر ندارد، ادامه داد: در این شرایط هیچ ابزار و واکسنی بهتر و موثرتر از استفاده از ماسک و ضوابط بهداشتی نیست.

او بر ضرورت جلوگیری از نصب چادر در کنار ساحل و بوستان‌ها، تست پی سی آر ملوانان با توجه به آلودگی کشور‌های همسایه به ویروس جدید، و نظارت بر پایانه‌های مسافری هوایی و زمینی تاکید کرد.

استاندار بوشهر درباره پرداخت تسهیلات کرونایی در این استان هم گفت: میزان تسهیلات کرونایی در استان بوشهر ۷۶ میلیارد تومان بود که تاکنون ۶۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و بقیه به میزان ۹میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هنوز باقی مانده است که برای پرداخت آن‌ها اقدام می‌شود.

 

گراوند عنوان کرد: از اثربخشی کلام روحانیان و بزرگان در زمینه برگزار نکردن آیین‌ها در این شرایط استفاده شود، زیرا در اوج بیماری قرار بگیریم اگر همه امکانات بهداشتی و درمانی نیز بسیج شوند باز هم پاسخگوی نیاز استان نخواهند بود.

 

او با اشاره به اینکه براساس تصمیم ستاد ملی کرونا امسال ایام اعتکاف در مسجد‌ها برگزار نمی‌شود، افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همه مراسم مذهبی را به شیوه خاصی برگزار کردند ما نیز باید از این شیوه پیروی کنیم.

 

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر نیز گفت: هرچند در چند هفته آمار ابتلای به کرونا در استان بوشهر به زیر ۱۰۰ نفر رسیده بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با افزایش بستری روبه رو بوده‌ایم.

 

دکتر سعید کشمیری افزود:هشدار‌ها در مورد ویروس جهش یافته بسیار جدی است و اگر این ویروس منتشر شود با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد جمعیت بیشتری به ویژه جوانان را درگیر خواهد کرد.

 

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش یافته در این استان دیده نشده‌است، اما با توجه به اینکه در برخی استان‌های کشور دیده شده باید پیشگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

 

کشمیری با اشاره به جان باختن ۸۵۶ نفر مورد مثبت قطعی و ۱۲ نفر مورد مشکوک به ابتلا به کرونا در استان، افزود: ۷۱ درصد از جانباختگان ناشی از کرونا مربوط به گروه سنی سالمندان بوده است.

 

او ادامه داد: ابتلا و فوت در افراد مبتلا به دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی در استان بوشهر بالا است.


برچسب ها: #بوشهر
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا